perjantai 30. elokuuta 2024

Ikisuosikki - kukkamekko & nahkatakki





mekko - &Other Stories (2023) 
nahkatakki - Human Scales (2023) 
laukku - Gucci (2022) 
aurinkolasit - Chimi (2023) 
tennarit - Converse 

Ihania elokuun viimeisiä päiviä. Edelleen on kesää jäljellä. Eilen kun hikoilin Helsingissä kesämekossa, en voinut kuin ihmetellä joidenkin kaduilla vastaan tulijoiden vaatetusta, oli paksua takkia, näin kaulahuvinkin jo, sukkahousuja sekä syksyisiä sävyjä. Tottakai suurin osa oli ihan kesätaimineissa, olihan yli parikymmentä lämmintä ja aurinko porotti. Voin vaan kuvitella, mitä syyskuulle siirtyessä tapahtuu, porukka on villapaita päällä vaikka olisi täysi helle. Minä muuten vasta neulon sitä villapaitaa syksyksi. 

Kuten sanottu, huomaan itsekin että kesähepeneet alkavat hiljalleen kyllästyttää, mutta nythän alkaa nimenomaan se paras aika pukeutua, kesämekon voi asustaa erilailla, mutta mennä edelleen jalat paljaina. Sen vannonkin, että sukkahosuja ei minulla nähdä vielä viikkoihin. Monesti olen kulkenut vielä lokakuussa kintut paljaana mekkojen kanssa. Mutta myönnettäköön, että nahkatakkia on jo ikävä. Nämä kuvat ovat ihan kesän alusta peräisin, mutta vastaavia asuja ajattelin käyttää nytkin, kunhan vielä vähän asteet tippuvat. Missään nimessä ei siis vielä näin syyskuun kynnyksellä kannata pakata kesämekkoja pois, nythän nimenomaan alkaa olla parhaat hetket niiden yhdistelyyn. 

Minusta tuntuu, että siinä missä olen horoskoopiltani kaksonen, olen sitä myös pukeutumisen puolesta. Toinen puoli minusta rakastaa hempeitä mekkoja ja tyttömäisiäkin juttuja, kun toinen rakastaa rokkipaitoja, nahkatakkeja ja niin sanottuja rouheita elementtejä. Parasta onkin yhdistää nämä kaksi! Hyvä esimerkki näiden elementtien miksaamisesta on tietysti nimenomaan kukkamekko ja nahkatakki, joka on lempiyhdistelmä vuodesta toiseen. Minua ei kiinnosta, onko tämä yhdistelmä "muodikas" vai ei, sillä itse viihdyn tässä. Tällä hetkellä nahkatakkia trendikkäämpi valinta olisi harmaa oversize bleiseri, muttei sellainen ole yhtään oma juttuni. Nahkatakeista taas olen tykännyt vähintään kymmenen vuotta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti