lauantai 27. kesäkuuta 2026

Iltapäivä Strömforsin Ruukissa

Minulla on tosiaan useampi kohde, joissa haluan kesän aikana vierailla. Ihan pian on jo ensimmäinen kesäkuukausi kulunut, kun kesäkuun lähenee loppuaan. Kesäähän on ruhtinaallisesti jäljellä, mutta ihanaa silti, miten muutamia kohteita olen jo voinut ruksia pois omalta bucket listalta. Yksi ihana käymisen arvoinen kohde on Strömforsin ruukki


Lähdimmekin arkisena iltapäivänä miehen ja hänen vanhempiensa kanssa käymään kesäreissulla ruukissa. Pääsimme matkaan kahden maissa, kun pääsin töistä, vaihdoin pikaisesti vaatteet ja menoksi. Olen ennenkin todennut, miten en missään nimessä halua, että elämä menee vain töissä puurtamiseksi ja loman odotukseksi. Saati että odottaisi vain eläkepäiviä, jotta ehtisi tehdä mitä tykkää, ihan hirveä ajatus. Vaikkei työni ole todellakaan mitään vaativaa asiantuntijatyötä, se vie kuitenkin viikosta paljon aikaa, kuten tälläkin viikolla olen ollut kuusi päivää töissä. Siinä sivussa kuitenkin ehdin toteuttaa kesäpäivän reissun. Elämä tosin vaatii suunnittelua ja hyvää ajanhallintaa. Mikäli en suunnittelisi kalenteri kourassa menoja etukäteen, jäisivät monet kohteet luultavasti käymättä. Minulla onkin käytännössä koko kesän menot kaavailtu aina elokuun loppuun. Monesti kun ihmiset puhuvat etteivät ehdi jotain, usein on kyse ihan vain saamattomuudesta, anteeksi vain suorasanaisuuteni. 



Strömforsin ruukki on ihana lähikohde, sillä sinne ajelee kotoa puolisen tuntia. Lokaatio kuuluu Loviisaan ja sijaitsee kauniisti Kymijoen varrella. Kävimme täällä myös viime kesänä miehen vanhempien kanssa, mutta vasta elokuun lopulla. Ajattelimme, että olisi kiva tehdä ruukilla käynnistä joka kesäinen perinne, jollainen tästä onkin alkanut muodostua. Kyseinen ruukki on muuten yksin Suomen parhaiten säilyneistä ruukkialueista. Täällä on ihana levollinen ja kiireetön tunnelma, juuri niin kuin aika olisi pysähtynyt. 




Ruukin tunnusmerkit ovat punaiset puutalot, jotka istuvat jotenkin ihanasti vihreän luonnon kanssa. Lukemani mukaan puutalot eivät ole aina olleet punaisia, mutta olisi vaikea kuvitella niitä enää minkään muun väriksesi, kuten keltaisiksi. Punaisia pelargoneja oli myös kauniisti istutettu ja bongailin paljon muitakin punaisia ihania yksityiskohtia, kuten linnunpöntön.   



Päivä kuluisi paikan päällä ihan vain kävellen ja katsellen, mutta löytyyhän täältä ainakin useampi ravintola, kahvila, museo sekä suloisia puoteja. Istahdimmekin melko pian paikalle tultuamme ulkokahveille, itse tosin tilasin lohikeittoa, kun nälkä kurni jo tässä vaiheessa päivää.Ulkona oli tunnelmallista nauttia kesäpäivästä, kun sääkin oli ihan täydellinen, ei liian kuuma mutta kuitenkin aurinko paistoi pilvien välistä. Niin se vain on, että poutasää tekee kesällä paljon, kun on kivempi olla ulkona tällöin. 


Kuten olette ehkä huomanneet, suosin neutraaleja värejä pukeutumisessa, mutta muutama värikäs vaate minulta löytyy. Punaiseen taittava oranssi t-paita on pirteä ja toimii mielestäni kivasti valkoisen hameen parina. Olen monesti maininnut, että suosin simppeleitä vaatekappaleita, jotta voin helposti yhdistellä niitä keskenään eikä vaatekaapeilla tarvitse viettää aikaa tuntitolkulla viikossa, tämä vapauttaa aikaa nimittäin paljon muulle elämälle. Tämä asu oli kivan rento iltapäivään ruukissa. Hame ja paita ovat Cosilta, laukku Majen ja aurinkolasit Chimin


Tarjouduin ottamaan yhteiskuvia eräästä perheestä ja siinä minä ohjeistinkin heitä kuvakulmiin, kun paikkaakin vaihdettiin. Kuulin myös ensimmäisestä sanasta heidän olevan kotoisin Lappeenrannasta. Murre on samoilta kulmilla, josta olen lähtöisin, joten siinä on aina jotain ihanan tuttua. Nykyäänhän olen asunut yli puolet elämästäni Kymenlaaksossa, mutta Lappeenrannalla on aina paikka sydämessä. Asuinkaupunkini sijainti on kyllä omaan elämääni täydellinen, sillä täältä pääsee näppärästi moneen lempikaupunkiini ja kohteeseen.



Kesäpäivään kuuluu tietysti jäätelö, joten anopin kanssa kävimme kioskilla. Hauskasti keskeltä historiallisia rakennuksia sai gelatoa kuin Roomasta konsanaan. Miljöö kuin maaseudulla, jäätelö kuin Italiassa, tässäpä ihana combo!


Veden päällä oleva keinu on yksi paikan erikoisuus ja kieltämättä aina kuumottaa, tipahtaako veteen. Keinun narut onneksi tunnutaan vaihdettavan vuosittain. Keinu oli tosin vähän vino, mutta kyllä siinä jotenkuten kyydissä pysyi. Paras neuvo, jonka sain aikoinaan yläasteen kotitalousopettajalta, älkää koskaan menettäkö lapsenmielisyyttä. Toden totta, kyllähän lähemmäs nelikymppinen voi keinua, ja niin keinui muuten vuosikymmeniä vanhempi anoppikin. 



Ruukissa oli ilmainen taidenäyttely, joka sijaitsee historiallisessa tallissa. Miljöö toimi loistavasti upeiden maalausten lokaationa. Tunnelmallisesti lankkulattia narisi siihen astuessa ja pari lintuakin oli ilmeisesti majoittunut tänne. Taulut olivat toki myös myynnissä, joten jos etsit täytettä olohuoneen seinille, ehkä sitä löytyy täältä. Kesän aikana näyttely vaihtuu muuten useamman kerran. Ainiin pakko mainita noista miehen kengistä, jotka ovat Adidaksen 3D-tulostetut lenkkarit, ihan hullua miten kenkiäkin tehdään nykypäivänä. 



Muutama tunti kului kuin huomaamatta kesäisestä iltapäivästä nauttien. Lopuksi ostimme kotiin vähän tuliaisia, mehua ja suklaata, puolukka limsa sen sijaan ei edes ehtinyt kotiin asti. Oikein onnistunut iltapäivä ja olkoon tämä muistutuksena, että kesää ehtii hyvin viettää, vaikkei lomasta olisi tietoakaan. 

keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Kysytään tekoälyltä, millainen on Anne Jennika blogi?

Tekoälyyn suhtaudun melko varauksella, muttei siltä voi totaalisesti enää nykyisin välttyä. Sen enempää kantaa ottamatta, en esimerkiksi itse käyttäisi blogissa tekoälyn luomia kuvia tai laatisi työhakemusta tekoälyllä. Mutta myönnettäköön, että välillä kinkkisissä kysymyksissä turvaudun tekoälyn apuun. Esimerkkinä mökkireissulla kiinnosti luonnossa olevat ötökät tai ampiaisen pesän rakennus. Inspiroiduin myös taannoisesta Tyylimurun Tiinan postauksesta, jossa hän kysyi tekoälyltä, millainen hänen bloginsa on? Postaus oli hauska ja tekoäly kyllä osasi kuvailla just eikä melkein. Kiinnostuneena kysyin itsekin, millainen blogi on Anne Jennika? Tänne on löytänyt tilastoja katsellessani myös paljon uusia kävijöitä, joten ehkä tällainen pieni esittely tähän väliin onkin paikallaan. 


"Anne Jennika on suomalainen, kolmekymppisen naisen ylläpitämä asupainotteinen lifestyleblogi. Se on rento, henkilökohtainen ja positiivinen blogi, jossa keskitytään arjen kauneuteen, mukavuuteen ja tasapainoiseen elämään.
Pukeutuminen ja tyyli (pääpaino): Arkiasuja, ajattomia ja vaihtelevia asukokonaisuuksia pienellä twistillä. Keskitytään perusvaatteisiin, vaatekaapin karsimiseen ja siihen, miten luoda monipuolisia lookeja pienellä vaatevarastolla. Tavoitteena on kultainen keskitie kuluttamisen kanssa – ei liiallista shoppailua, mutta silti inspiroivia ja käytännöllisiä asuja.

Matkailu: Erityisesti Tallinna (usein toistuva suosikkikohde), kotimaan retket (esim. Suomenlinna, Helsinki) ja satunnaiset pidemmät matkat (kuten USA/New York). Matkailu on rentoa ja suunnitelmallista – ei budjetti- eikä luksusmatkailua.

Käsityöt: Kausittaisesti neulominen (esim. pipot, kaulaliinat), ompelu ja muut DIY-projektit. Kirjoittaja on taitava käsityöläinen ja jakaa myös ohjeita.

Muut lifestyle-aiheet: Kuukausikoosteet, arjen fiilistely, vuodenaikojen vaihtelut, hyvinvointi ja pienet ilot (ruoka, luonto, tunnelmat).


Kirjoitus on sujuvaa, rentoa ja henkilökohtaista – ensimmäisessä persoonassa, arkikielellä ja pohtivalla otteella. Vibe on optimistinen, iloa korostava ja visuaalinen: paljon asukuvia, matkakuvia, luontoa ja kauniita yksityiskohtia. Blogi sopii hyvin niille, jotka etsivät inspiraatiota arkiseen, kestävämpään tyyliin ja rentoon matkailuun ilman liiallista kulutusta tai stressiä. Kirjoittaja kuvaa itseään visuaaliseksi, mukavuudenhaluiseksi ja suunnitelmalliseksi henkilöksi, joka nauttii vaihtelusta mutta palaa mielellään tutuihin paikkoihin (kuten Tallinnaan).
Blogi sopii huonosti niille, jotka kaipaavat jännitystä, luksusta, kiistaa tai äärimmäisyyksiä. Se on lempeä, visuaalinen ja arkeen keskittyvä paikka – täydellinen rentoutumiseen ja inspiraation hakemiseen, mutta ei kaikille. Jos pidät rauhallisesta, positiivisesta ja käytännöllisestä tyyliblogista, se on loistava; muuten voi tuntua liian “tavalliselta” tai toisteiselta (esim. toistuvat Tallinna-postaukset)."


Mielestäni tekoäly onnistui kuvaamaan pikkuruista blogiani täydellisesti. Jos nämä aiheet kiinnostavat, niin lämpimästi tervetuloa tänne blogini pariin! Olisi myös ihan kuulla, mitä kautta löysit tänne ja millainen lukija sieltä ruudun takaa löytyy? 

maanantai 22. kesäkuuta 2026

Kaupunkijuhannus

Oikein mukavaa juhannuksen jälkeistä maanantaita! Suuri osa suomalaisista tuntuu jäävän juhannuksesta kesälomille, mutta itse olin heti aamukuudelta töissä. Ihanaa kuitenkin, että juhannukseen tuli kolmen päivän vapaat, sillä kuten olen ennenkin todennut, todella monet työskentelevät oli joulu tai juhannus, vaikka some antaa usein ymmärtää, miten kaikki viettävät vapaita pyhinä. Vietimme tuttuun tyyliin kaupunkijuhannuksen, sillä mikään pakkohan ei ole juuri juhannuksena mökille mennä. Emme ole itse asiassa koskaan miehen kanssa viettäneet kokonaista juhannusta mökillä. Suuntaamme tosin mökille luultavasti tämän viikon lopulla, mutta keskikesää emme siellä tosiaan vietä. 


Pidän kaupunkijuhannuksesta, ja on ihan vanha luulo, ettei kaupungissa olisi juhannuksena ketään muita. Tuntuu, että viime vuosina kaupunkijuhannukset ovat vain yleistyneet ja eihän sekään ole mikään itsestäänselvyys, että kaikilla edes mökki olisi tai pääsyä sukulaisten tiluksille. Juhannusta voi viettää mökillä, kaupungilla, kotona, ihan miten itse haluaa sitä viettää tai olla viettämättä. Tänä vuonna ainakin sää suosi juhlijoita, kun parin viikon sateiden jälkeen oli pelkkää aurinkoa ja lämmintä. 



Juhannus perjantaina olimme alun perin ajatelleet menevämme lähisaareen kävelemään sekä paikan ravintolaan syömään, mutta päivän aikana suunnitelmat vaihtuivatkin ihan maissa oloon. Kävelimme kaksi kaunista kodin lähellä olevaa puisto läpi, joissa oli muutama muukin ihailemassa kukkaloistoa. Alppiruusujen aika alkoi olla ohi, vaikka nämä lilat versiot kukkivat aina pinkkejä myöhemmin. Pionit sen sijaan olivat juuri nyt parhaassa loistossaan. Täältä asuinkaupungista löytyy ehdottomasti Suomen kauneimmat puistot. 



Juhannuksena oli sopivat lämpöasteet, ei tuskaista kolmeakymmentä vaan miellyttävää reilua parin kympin asteita. Juhannusasuna toimi tietysti mekko, jostain syystä miellän valkoisen mekon juhannukseen, joten sellainen päälle tietysti. Mekon ostin huhtikuussa Tallinnasta, se onkin ainut mekkohankinta tälle vuodelle.



Terassikahvit tietysti kuuluivat juhannukseen, eikö olekin tunnelma melkein kuin ulkomailla olisi? Mutta olemme aivan lähellä kotia. Katsoin kuvia itsestäni, että olenpa harvinaisen valkoinen iholtani, sitä se töissä sisätiloissa olo kaiket päivät teettää. Vähän väriä pintaan tulikin juhannuksena ulkona ollessa, vaikken varsinaisesti mikään auringonpalvoja enää olekaan. 


Kaikki kaupungin ravintolat eivät luonnollisestikaan olleet auki, mutta onneksi meillä oli muutama eri vaihtoehto, joten nälkäisinä ei tarvinnut olla. Minä valitsin listalta pitsaa ja mies pihvin. Ravintolassa kävi muuten kova kuhina, kun ovi kävi jatkuvasti. Monet hakivat ruokaa mukaan ja osa jäi paikan päälle syömään.


Ravintolasta me suuntasimme terassille, jossa oli livemusiikkia ja ihana kesäinen tunnelma. Täältä jäätelökioskille ja sieltä vielä toiselle terassille, joka muuten sijaitsee hauskasti kotikatumme varrella. Minusta on parasta asua keskustassa, kun kaikkialle voi kävellä, enkä kaipaa täältä pois. 


Lauantaina huomasin miten kaipasin yksinkertaisesti kotona oloa, sillä en edes muista, milloin olisin ollut kunnolla vain kotona. Ihan kun pitkästä aikaa oli aikaa keskittyä hetki omiin projekteihin, kuten blogin kirjoittamiseen. Postaukset eivät synny itsestään ja blogi onkin elämäni pahin aikasyöppö, mutta myös rakkain harrastukseni. Luonnostelinkin useampaa postausta sekä aloitin uuden projektin, nimittäin legokimpun rakennuksen. Sain syntymäpäivälahjaksi aiemmin viikolla upean lego kukkakimpun, jonka näppäränä kasasin kokonaisuudessaan päivän aikana valmiiksi. Muistan kun näin kimpun pari vuotta sitten Loviisan Wanhat Talot -tapahtumassa, jonkun kotona upeana sisustuselementtinä ja siitä asti se on ollut mielessä. Kukkakimpun maljakkona toimii isoäidin vanha martta-maljakko. 


Juhannus sunnuntaina minulle on tullut jo lähes perinne suunnata Helsingin keskustaan, joten niin tein tälläkin kertaa. Keskustassa oli moni muukin, joten todellakaan kaikki eivät poistu kaupungista viettämään keskikesän juhlaa. Saavuin kaupunkiin puolen päivän maissa, joten suuntasin heti lounaalle Kappelin terassille. Valitsin palan fetapiirakkaa höystettynä salaatilla. Heiltä saa ihan parasta lohikeittoa, mutten kaivannut nyt lämmintä ruokaa. Tiesin nimittäin, että menen myöhemmin kahville ja jäätelölle kuitenkin, joten halusin vähän pienempää purtavaa tähän väliin. 



Kuten tiedätte, tykkään kävellä kaupungilla ja katsella rakennuksia. Kävelin muun muassa Kauppatorilla ja Katajanokalla, josta löytyy muuten yksi Helsingin upein katu, Luotsikatu. Samassa korttelissa sijaitseva Le Paris -kahvila on ollut listallani ja nyt avonainen ovi oikein kutsui sisään, joten istahdin jääkahville ja kakkupalalle.



Vietin lähinnä päivää ulkona, istuen puistoissa kävelemisen lisäksi sekä piipahdin Superterasilla Jymyn jäätelökioskilla. Piipahdin myös tutkimassa alennusmyyntejä. Mitään pukeutumiseen en kuitenkaan nyt kaivannut ja oli kiva huomata, etten halunnut ostaa yhtään uutta vaatetta. Joka kesä ei tarvitse ostaa uusia kesävaatteita. Päälläni oleva mekko onkin muuten vuoden takaa löytö alennusmyynneistä ja on palvellut jo monessa mukana. 

lauantai 20. kesäkuuta 2026

Kesäillan asu ja alppiruusut

Huomaan monesti arjen kiireessä, ettei ongelmani pukeutumisen kanssa olisi se, ettei vaatekaapissa olisi mitään päälle puettavaa. Ongelmani on yleensä se, ettei minulla ole arjessa aikaa pohtia vaatteiden yhdistelyä, kun ei riitä kapasiteettia tähän. Luovuus vaatii nimittäin luppoaikaa. Olen itse huomannut, että periaatteessa, mitä vähemmän vaatteita on, sitä helpompaa pukeutuminen on. Omistan luultavasti silti edelleen enemmän vaatteita kuin moni muu. Osa on vanhempia ja tietysti hankin silloin tällöin uusia, sillä en todellakaan ole ääretön minimalisti, pidän vaihtelusta ja pukeutuminen on myös eräänlainen harrastukseni. Mutten uudista koko vaatekertaa vuodenaikojen vaihtuessa, kuten saatoin nuorempana tehdä. Hankin toisinaan muutaman uutuuden, joko vaatteen tai asusteen, joilla päivitän vanhaa vaatekertaa. 








korikassi - Maje (2023) 
aurinkolasit - Chimi (2023) 
pusero - &Other Stories (2024) 
hame - Pull&Bear (2025) 
tennarit - Converse (2025) 

Olimme viime viikolla lähdössä eräänä arki-iltana työpäivän jälkeen lähipuistoon ottamaan näitä alppiruusukuvia, kun pohdin mitä laittaisin päälle vähän viileähkön kesäiltaan ja tietysti kuviin, että alppiruusut pääsisivät loistamaan, eikä asu veisi liikaa huomiota. Vuosi sitten ostettu valkoinen hame on luottovaatteeni, jonka kanssa yhdistin valkoisen röyhelöisen puseron, tämäpä kiva yhdistelmä, vaikka itse sanonkin. Ei ollut aiemmin tullut mieleenkään yhdistää näitä vaatekaapista löytyviä kappaleita keskenään. Ihan parasta kun saa omia vaatteitaan käytettyä monipuolisesti. Sellaiset vanhat säännöt, kuin miten löysää ylä- ja alaosaa ei saisi yhdistää, voimme heittää romukoppaan, kuten senkin miten lyhyt ei saisi käyttää pitkää helmaa. Yksi neuvo kuitenkin on mistä pidän kiinni, se kuuluu klassiseen tyyliin näin, ennen kuin ostat uutta, käy oma vaatekaappisi läpi.

Usein hameet, kesämekot tai tällaiset röyhelöiset vaatteet saavat tuntemaan olonsa liian pikkusieväksi, jolloin heitän jalkaan ikilempparit mustat Converset, jolloin asu saa sopivasti särmää. Varrettomat tennarit ovat muutenkin omaan käyttööni ihan parhaat (kesä)kengät, ovat miellyttävät jalassa ja sopivat tosiaan kaikkeen. Käytän kesällä samoja kenkiä myös töissä. Conversejen kanssa toimii jotenkin todella hyvin tuo Majen useamman vuoden käytössä ollut korikassi, se on minusta aina kiva ottaa käyttöön kesäisin. 

Alppiruusuista vielä sen verran, että kukinta vaihtelee vuosittain, eikä tämä ollut paras kesä niille. Olivat toki kauniita, mutteivät niin mahtipontisia kuin vaikka viime kesänä. Olimme puistossa kuuden jälkeen arki-iltana, jolloin saimme ottaa kuvia melko rauhassa, varsinkin kuin aiemmin oli satanut. Puistossa olikin ihan raikkaus sateen jälkeen ja jotenkin täydellinen valo kuviin. Puistosta me muuten kävelimme vielä läheiselle terassille meren äärelle viettämään kesäiltaa jäätelöä syöden. Tällaisia arki-iltoja toivon kesään lisää. 

torstai 18. kesäkuuta 2026

Kuuden päivän matkagarderobi

Tallinnaan toukokuun lopulla pakatessa noudatin melko pitkälle aiemmin laatimaani listaa, joka tulee jatkossakin toiminaan hyvänä apuna samaan vuodenaikaan pakatessa. Samat kappaleet kuin hyvin todennäköisesti löytyvät käytöstäni vuosia eteenpäinkin. En noudattanut varsinaisesti sudoku -pakkausmenetelmää, mutta ajatukseni oli ottaa yhteen sopivia kappaleita. Sudokussahan pakataan niin kolme yläosaa, päällysvaatetta ja alaosaa, kun itse pakkaan enemmän yläosia ja vähemmän varsinaisia päällysvaatteita. Aiemmin laatimani lista olikin loistava apu, vaihdoin ainoastaan kaavailemani mustan ribbihameen valkoiseen midihameeseen. 


Haluan pakata harkiten ja käytännöllisesti. Vaatteissa tulee olla mukava olla aamusta iltaan, kenkien tulee olla hyvät kävellä kilometrikaupalla sekä kaiken sopia yhteen, jotta voin yhdistellä ristiin ja rastiin. Hyvä ohjenuora on luottaa lempivaatteisiin, ei kannata yrittää keksiä matkoille mitään uutta ja mielenkiintoista. Monikäyttöiset neutraalit kappaleet toimivat hyvin, eikä tule vaatekriisiä kun pohtii asuja kotona valmiiksi. En pakkaa super minimaalistesti, mutta kuitenkin järkevästi. Tällä reissulla minulla oli kaksi t-paitaa ja yksi toppi liikaa, en kuitenkaan halua kantaa turhaan koko omaisuuttani mukaa muutamaksi päiväksi. Kannattaa myös tarkistaa sääennusteet ja nimenomaan ottaa huomioon lämpötilat ja mahdolliset sateet. 



Tapani on muuten hotelliin tullessa purkaa matkalaukku mahdollisimman pian ja laittaa vaatteet henkareille, jotta ne eivät ole ihan rutussa matkalaukun jäljiltä. Matkailusta oppineena otan kotoa yhden hamehenkarin mukaan, sillä hotelleissa todella harvoin on niitä. Yhteen henkariin laitan sitten pari-kolmekin hametta. Kuten kuvasta näkyy, suosin neutraalia, vaaleaa värimaailmaa, eikä tällä kertaa mukaan lähtenyt yhtään mustaa vaatetta. 



Hyvät kengät ovat ehdottomat, se on tärkein ohjenuorani, sillä kävelyä tulee paljon. Tallinnassa on myös melko vaihtelevaa maastoa aina vanhankaupungin muhkurakivistä ja mäen nousuista, puistoihin. Periaatteessa olisin pärjännyt koko reissun vain samoilla lenkkareilla, sillä New Balancen pari vain sopii kaikkeen ja ovat maailman mukavimmat jalassa. Vaihtelun ja varmuuden vuoksi pakkasin kuitenkin myös toisen tennariparin mukaan, jos kengät vaikka kastuvat ja kenkiä on muutenkin hyvä vähän vaihdella, kun kuitenkin lähes viikon matka oli kyseessä. Nappasin mukaan myös ballerinat, sillä järkeilin että ne ovat astetta siistimmät vaikka illalliselle mennessä, sekä nopeat heittää jalkaan hotellin aamupalalla käydessä. 




Sää oli sellaista 15-18 astetta, joka oli omaan maakuuni täydellinen sää kaupunkilomalle. Tällaiset kesäasteet ovat ominta aikaani pukeutumisen parissa, on kiva kun voi kevyttä takkiakin heittää t-paidan päälle ja asut ovat mielenkiintoisempia kuin helteellä, jolloin ainut päämäärä on yrittää pysyä mahdollisimman viileänä. Näissä lämpötiloissa on myös helppo miksailla vaatteita, kun esimerkiksi harmaan collegepaidan voi yhdistää erilaisten hameiden pariksi. 




Asusteet ovat olennainen osa pukeutumistani aina, joten matkalle otin mukaan kaksi eri laukku, isomman ja pienemmän. Olisin tosin pärjännyt myös pelkästään Gannin harmaalla laukulla. Uusi Diorin huivi oli ihan loistava tuulisessa Tallinnassa, sillä se lämmitti kaulaa sopivasti, ja lämpimämmällä sen sai kiedottua kätevästi laukkuun. Olenkin vasta hiljattain ymmärtänyt pienten silkkihuivien monipuolisuuden. 





Tällä kolmen hameen, yhden takin, collegen, topin ja useamman t-paidan kattauksella olisin pärjännyt hyvin parikin viikkoa. Tosin vaatteita olisi pitänyt pestä välissä. Pidempään reissuun sitten lisäisin sen mustan ribbihameen ja nahkatakin. Aurinkolaseja, tennareita ja laukkuja riittäisi myös yksi kutakin, mutta kaipasin viikolle vähän vaihtelua.