keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Meikkipussin päivitystä

Olen tainnut useinkin mainita, etten ole kova meikkaamaan enkä oikeastaan koskaan osta mitään uutuusmeikkejä, kun löydän itselläni toimivan tuotteen pitäydyn siinä. En tykkää pyöriä kosmetiikkahyllyillä purkkejen parissa enkä aamuisin käytä montaa minuttia peilin edessä. Se on osittain laiskuutta, mutta luonnollinen lookki myös miellyttää minua. En osta kalliita meikkejä, vain olen löytänyt omat suosikkini edullisimmilta merkeiltä. Ostan meikkejä vain tarpeeseen, kun edellinen purkki vetelee viimeisiään. Yleensä kaikki meikit tuppaavat loppumaan samaan aikaan, joten oli taas aika päivittää meikkipussin sisältöä. Olen monesti ajatellut esitellä luottotuotteitani teille, joten taisi olla aika jo.

Minulla on ollut ripsenpidennykset jo muutaman vuoden ajan, joten ne helpottavat älyttömästi aamujani, sillä pidennysten kanssa en meikkaa silmiä, paitsi ihan viimeisinä päivinä ennen huoltoa, jos ripset eivät ole enää parhaimmillaan. Pidennysten lisäksi kulmat värjätään ja vahataan ripsihuollon yhteydessä, joten siinäkin suhteessa pääsen helpolla. Voisin näin karkeasti sanoa, että meikkaan kuukaudessa silmät ehkä pari kertaa, silmämeikkeihin palaan ehkä joskus myöhemmin, nyt ajattelin esitellä nopean arkimeikkini tuotteet.

Meikkini tekoon menee vain muutama hassu minuutti ja selviän näillä muutamalla tuotteella - mineraalimeikkivoide, aurinkopuuteri, peitevoide tummille silmänalusille ja huulikiilto. That's about it! 

L'Oréalin True match minerals -meikkivoiteen ostin aikanaan, kun etsin edelliselle meikilleni joka lopetettiin korvaajaa, en ole tätä parempaa etsinnöistä ja kokeiluista huolimatta löytänyt, joten tämä jäi meikkipussiin. En tykkää nestemäisistä meikkivoiteista, sillä niiden levitys tuntuu liian hitaalta kuivumisesta puhumattakaan. Olen kokenut nämä puuterimaiset versiot itselleni toimiviksi ja nopeiksi, lisäksi jättävät ihon luonnolliseksi ja antavat ihon hengittää. Toisaalta täytyy sanoa, etten ole ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen edes kokeillut nestemäisiä meikkivoiteita. Meikkivoiteen päälle laitan aurinkopuuteria koko kasvoille, Rimmelin Natural bronzing -puuteri on ollut käytössäni monien, monien vuosien ajan, olen kokeillut välissä muuta, mutta palannut aina tähän tuotteeseen. Niin meikkivoiteen kuin puuterinkin levitän H&M:n meikkisiveltimellä, aiemmin minulla oli laadukkaampia siveltimiä, mutten käytössä huomannut niissä juuri mitään eroa Hennesin neljän euron siveltimeen, joten aloin suosimaan sitä. Siveltimen vaihdan usein, hävettää tunnustaa, mutta ostan uuden ja entinen lentää roskiin, minusta peseminen ei vain riitä. Valitettavasti omaan todella tummat silmänaluset, jotka eivät tunnu peittyvän millään. Usein käytän valokynää, mutta halusin nyt kokeilla jotain muuta, joten ostin testiin  Lumenen Beauty base -peitevoiteen, joka on juurikin tummille silmänalusille tarkoitettu. Tämä oli itselleni melko villi veto, sillä olen todella kaavoihin kangistunut mitä meikkeihin tulee.

Huulikiiltojen avulla saan sitten kasvoihin vähän väriä ja pikaista piristystä helposti. Suosikkini tällä hetkellä on Maybelline Color Elixir huulilakka, josta kirjoittelinkin aiemmin täällä. Maybellineltä lähetettiin minulle muutama puuttuva sävy, varsinkin Alluring Coral 400 on kovasti omaan makuuni ja koen korallisen punaisen sopivan ihon väriini. Töissä suosin usein vähän luonnollisempia sävyjä, joten toinen minulle lähetetty sävy Nude Illusion 720 on loistava työkäytössä. Töissä minulla onkin aina jokin neutraali kiilto laatikossa, jota lisäilen pitkin päivää. Muuten en meikkejä mukana kanna, meikkaan aamulla ja puuteripaperilla vain päivän mittaan poistan kiiltoa.

huulikiillot saatu blogin kautta!

6 kommenttia:

  1. Itse tykkään meikkailusta ja välillä peilin edessä saattaa vierähtää puolikin tuntia aamuisin. Käytän monia eri meikkituotteita, mutta siinä suhteessa olen samanlainen, etten helposti uskaltaudu vaihtamaan hyväksi todettuja tuotteita. Helppo ja turvallinen valinta :)

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, voi kuule samanlainen olin minäkin sinun ikäisenä ;) Ennen sitä ehtikin panostaa enemmän päivittäin, kunnes vaihdoin päivätyöhön, eikä aamulla vain jaksa herätä niin paljoa aikaisemmin :D Toisaalta en edes kaipaa enää jokapäiväistä eyelineriä, luomiväriä ym. mitä vähemmin meikkiä sen parempi minusta :) Ja mitää sitä hyviä tuotteita vaihtamaan! :)

      Poista
  2. Tuo Rimmelin aurinkopuuteri on kyllä hinta-laatusuhteeltaan loistava, mutta piru vie kun se hajoaa aina jos kerrankin putoaa lattialle, ja minä kun olen oikeasti melkoinen rähmäkäpälä ja aina pudottelemassa tavaroita niin sehän on heti rikki! :D Puuterin kansi ei myöskään ole vahvinta tekoa, joten jos puuteri meni rikki oli sitä vaikea kangaa mukana ilman varisuttamista. Siksi siirryin muihin tuotteisiin, mutta esim. nykyinen Diorin aurinkopuuterini on jo 2,5v vanha ja sitä on yhä vaikka kuinka jäljellä, vaikka käytänkin sitä päivittäin :D Aionkin panostaa myös tuon loputtua kalliimpaan aurinkopuuteriin, kun on niin riittoisaa. Meikkivoiteissa sen sijaan ostan mielelläni ihan markettituotteita, sillä en ole kokonut kalliimpia merkkejä sen paremmaksi. Toki jos löytäisin jonku unelma kosteuttavan meikkivoiteen voisin siihenkin hieman enemmän roposia laittaa, mutten ainakaan vielä ole löytänyt... Huulipunat sen sijaan on minun heikkous ja niihin on tullut tuhlattua hieman liikaakin :D Oho, innostuinpas minä sepostelemaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, voi ei :D Itse olen onnistunut pitämään meikit ehjinä jo ehkä siitäkin syystä etten kanna niitä mukanani laukussa :D Uskon kyllä että Diorin tuotteet ovat varmasti superlaadukkaita, mutta minkäs teet kun piheys iskee! Mineraalimeikkivoiteita (jauhemaisia) ei ole mitenkään hirveän montaa edes tarjolla ja esim. Bare Mineralssin koin omalle iholle liian rasvaiseksi, hohtavaksi ja pakkelimaiseksi. Oikeesti paras meikkivoide joka mulla on ollut oli Maybellinen mineraalimeikki, kunnes se lopetettiin. Se sopi omalle iholleni täydellisesti, maksoi 10 euroa, pysyi koko päivän ja sain todella usein kehuja luonnollisesta meikistäni. Vastaavaa olen siitä asti etsinyt :/ Kyllähän huulipuniin voi vähän tuhlaillakin, kun ne piristää koko kasvot :)

      Poista
  3. Mullakin on tuo sama aurinkopuuteri käytössä,ihan loistava tuote! Täytyisikin taas ostaa tummempi sävy reissua ja kesää varten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä hyvä hintaansa nähden :) Olen käyttänyt sitä niin kauan kuin edes muistan ja käytän ympäri vuoden sitä tummempaa sävyä.

      Poista