maanantai 2. syyskuuta 2024

Alkanut syyskuu

Postaus sisältää *mainoslinkin






takki - &Other Stories (2024) 
mekko - COS (2022) 
laukku - Louis Vuitton (2014) 
aurinkolasit - Ray-Ban (2018) 

Iloista alkanutta syyskuuta! Aurinko vain paistelee ja viikolle näyttää kesäisiä lämpöasteita, mutta syksyn tuntua tekee viileät aamut ja illat. Hiljalleen alkaakin se kaikista mieluisin pukeutumisaika, kun on edelleen lämmintä, mutta helteet jäävät pois yhtälöstä. Pukeutuminen saa taas mielenkiintoa, kun mekkojen päälle voi heittää vähän ohutta takkia ja paljaiden säärien kanssa nilkkuria. Minulla myös pukeutuminen niin sanotusti rauhoittuu syksyn kynnyksellä, printit ja värit alkavat hiljalleen siirtyä odottamaan kevättä. Tekee mieli palata neutraalimpiin sävyihin ja niihin kaikista perus vaatteisiin. 

Oma syysgarderobini ei sinänsä kaipaa mitään uutta, sillä vanhat lempivaatteet toimivat vuodesta toiseen. Muutama juttu minulla oli mielessä tätä syksyä ja jatkoakin ajatellen, mutta ne olen jo onnistunut löytämään, kuten mokkaiset bootsit ja kuvissa näkyvä beige takki, jonka ostin jo pari kuukautta sitten *&Other Storiesilta. Harvemmin teen heräteostoksia, mutta nähtyäni takin rekillä uuden karheana, ostin sen siltä seisomalta. Mutta sanottakoon, että beige biker-mallinen takki on ollut haaveissa vuosia, olin vain ajatellut nahkaista, mutta tämä on vielä parempi. 

Minulla on myös ollut tapana neuloa vaate tai pari syksyn garderobiini, joten puikot ovat olleet vauhdissa koko kesän, kun olen neulonut niin hameen kuin palmikkoneuleen, jotka ovatkin hiljalleen valmistumassa, näitä voi todellakin kutsua hitaaksi muodiksi. Minulla on oma "työhuone" lasitetulla parvekkeella niin pitkälle syksyyn kuin siellä tarkenee. Neuloessa katselen tabletilla sarjoja ja nythän alkoi juuri ikisuosikkini Maajussille morsian, joten viihdyn vähän liiankin hyvin tuolla työhuoneella. 

Omaan syksyyni kuuluu myös uusi-vanha harrastus, kun useamman vuoden tauon jälkeen ilmoittauduin kansalaisopiston ompelukurssille, joka alkaakin heti tällä viikolla. Olen todella innoissani, sillä en ole ommellut ompelukoneella vuosiin! Oma kotikoneeni ei ole ihan parhaassa terässä, eikä meillä ole kotona sen koommin tilaakaan tälle harrastukselle, joten ihanaa päästä tunneille kerran viikossa nimenomaan vain ompelemaan. Lapsuudessa haaveilin olevani muotisuunnittelija. Minä ja kaverini piirsimme paperille asuja, hän osasi piirtää minä en. Nyt vähän palasin piirtämisen pariin, kun löysin itseni piirtämästä suunnittelemiani vaatemalleja ruutuvihkoon. Ja ei, en todellakaan osaa piirtää näin aikuisena sen vertaa mitä lapsena. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti