perjantai 14. lokakuuta 2016

Mohair midi dress










mekko - Selected Femme (*tämä)
nahkatakki - Zara
lenkkarit - Reebok (*nämä)
laukku - Céline

Pehmeä Selected Femmen mohairsekoite-mekko odotteli vaatekaapissa jonkun aikaa, kunnes otin sen tällä viikolla käyttöön. Suunnittelin sen kylmiin talvipäiviin pitkän villakangastakin, fleece-sukkahousujen ja nilkkureiden kanssa käytettäväksi, mutten enää malttanut odotella, joten mekko pääsi jo päälle nahkatakin kanssa. Alkaa olla aika viimeisiä hetkiä käyttää nahkatakkeja, muttei tässä setissä tullut yhtään kylmä. Mekko on superlämmin, väljä, pitkä, täydellisen harmaa ja muhkea poolokaulus on ihana, tähän on mukava kietoutua. Jalassa vielä ihonväriset sukkikset, mikä taitaa olla aika paha tyylimoka. Tunnustan kuitenkin käyttäväni näitä mummosukkiksia melko useinkin, ja eihän niitä juuri mekon alta edes näy. Muistin pitkästä aikaa valkoisten Reebokin lenkkareiden olemassaolon, Converseilla kun on menty kuukausia, mutta hitsi nämä Reebokit onkin kivat ja varmasti mukavimmat kengät, jotka omistan.

Katsoin näitä kuvia ja mietin, pitäisikö opetella meikkaamaan, eikä aina mennä sieltä mistä aita on matalin? Omaan meikkiini kun kuuluu ainoastaan; mineraalimeikkipohja, ripsiväri, kulmakynä ja huulimeikki, menee ehkä viisi minuuttia aamuisin. Kaiholla katselen muiden blogeissa upeita varjostuksia ja luomivärin käyttöä. Pohjustusvoiteet, öö mitä ne on? Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vähemmän meikkiä käytän. Olisi kiva kyllä joskus panostaa, mutta kun en osaa, enkä kyllä sen enempää viitsisi opetella. Kulmat ovat ehkä se haastavin osuus, ja olenkin pohtinut kulmien kestopigmentointia, kun sitä minulla tässä taannoin eräs kaveri ehdotti. Kuulisinkin mielelläni teiltä kokemuksia, onko jollain tehty tuo pigmentointi? Kauan se kestää hyvänä? Onko seuraavana päivänä valmiina töihin, ettei kulmat vaikka punoita pahasti? Tuliko kulmista muodoltaan hyvät? Mitä vain niihin liittyen, kertokaa!

7 kommenttia:

  1. Ai vitsi tuo mekko on ihanan näköinen, mutta valitettavasti kutitti minua ihan hulluna :/ Joudun usein jättämään ne ihanat villaneuleet kauppaan kun ne kutittaa. Villan pitää oikeasti olla tosi pehmoista että se käy minulle! Kulmien kestopigmentointi kiinnostaa myös, tosin voi olla etten uskaltaisi koskaan kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, harmi! :( Entä jos alle laittaisi jotain? :) Mulla harvoin kutittaa mikään villavaate, onni :D Selected Femmellehän on muuten nyt mallistossa harmaa puuvillamekkokin (korkealla kauluksella), entäs se?
      Mä oon nyt tosissani miettinyt kestokulmia, sillä kulmien "piirtely" ärsyttää aamuisin. Hinta vaan mietityttää ja se jos ei onnistukaan!

      Poista
  2. Ihana asu,niin tyylikäs ja lämpöisen näköinen. Minä olen herkkä kutiamaan Lindan tavoin,mutta kyllä tuo mekko houkuttelisi.
    Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta pigmentoinnista,mutta parille ystäviälle on se tehty.Toisella onnistui hyvin,mutta ensimmäiset kaksi viikoa hän oli todella julman näköinen,sillä se aika kaiketi menee kun se väri ikäänkuin tasoittuu tai jotain. Toisella kaverilla se meni totaalisen pieleen,sillä seurauksella ,että toimenpide uusittiin ja hän allegisoitui pigmentointi aineelle tosi pahasti ja koko kasvojen iho meni hurjan näköiseksi .
    Joten kai se vähän tuuripeliä on,sillä koskaan ei voi myöskään tietää miten iho reagoi,sillä altistuminen pigmentointi aineelle voi tapahtua yllättäen.
    -kirsi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Anteeksi kun vastaamisessa kesti, en ole pahemmin koneelle kerennyt. Mekko on kyllä mahtava, mutta saattaa tosiaan kutittaa, se on kyllä niin väljä, että alle mahtuisi jotain.

      Joo jotain tuollaista juuri pelkään! Mä olen kuitenkin lähes päivittäin ihmiseten kanssa tekemisissä, etten voi olla naama ihottumalla tai muuta :/ Ihan kauheaa jos tulisi allerginen reaktio.. Ehkä en uskalla kuitenkaan. Kiitos kun kerroit!!

      Mukavaa viikonjatkoa! :)

      Poista
  3. Tuota mummosukkahousu-nimitystä mä olen usein ihmetellyt. Kyllähän nuo nyt juuri erottaa, että jalassa on sukkahousut. Mutta en mitenkään osaa pitää niitä mummomaisina. Ihonväriset nilkat sopii mun mielestä hauskasti yhteen, kun kädetkin on paljaana. Sitten kun on käsineet kädessä, niin silloin olisi tavallaan hauska, että käsineet ja sukkahousut olisi samaa sävyä. Minkä paksuiset noi sukkahousut on? Mä olen joskus käyttänyt 40 den ihonvärisiä sukkahousuja ja niiden päällä 15 tai 20 den mustia sukkahousuja. Näytää kuin olisi ohuet sukkahousut, mutta on silti lämpöiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, no mulla tulee aina ihonvärisistä sukkiksista mieleen oma isoäitini (yli 90-vee) niin en vaan pääse tuosta mummoajatuksesta :D En myöskään osaa pitää mustia sukkahosuja ja valkoisia kenkiä, ei vaan natsaa. Että valkoiseten kenkien kanssa ihonväriset sukkahousut. En kyllä yhtään tiedä näiden sukkisten denierejä, sillä löysin nämä kaapista ilman pakettia. Veikkaan, että ovat Pirkan (tai muun halvan K-ryhmän tuoteeen) 20den. Hyvä idis tuo kahdet sukkahousut päällekäin! :)

      Poista
  4. Ihana asu, tykkään tuossa kaikesta (valkoiset tennarit, lyhyt nahkatakki, neulehame, laukku, punainen huulipuna)

    VastaaPoista