lauantai 8. kesäkuuta 2013

a day in Nice

Cannesissa lomaillessa on aivan ehdottomasti käytävä muissakin lähikaupungeissa, kuten Nizzassa! Nizzaan pääsee Cannesista kätevästi bussilla vaivaisella yhdellä eurolla! Ihan uskomatonta, että Nizzaan ja takaisin pääsee siis kahdella eurolla! Bussimatka kestää noin puolitoista tuntia, juna olisi varmasti nopeampi vaihtoehto, mutta myös hieman kalliimpi. Itse valitsimme bussin jo siitäkin syystä, että menimme Nizzaan aika loman alussa ja emme olleet vielä tutustuneet juniin ollenkaan. Nizzaan halusin lähinnä shoppailemaan, sillä siellä on kauppoja joita ei Cannesista löydy, kuten Pull&Bear ja Bershka

Nizzassa söimme lounaan ja ensimmäistä kertaa loman aikana löysin ruokalistalta kanaa. Kumma juttu, etteivät ranskalaiset ilmeisesti niin välitä kanasta, kuin kunnon pihveistä ja pastasta, hih. Mahat täynnä jaksoi kävellä kauppakadulla ja käydä muutamilla kaupoilla. Aikaa oli melko rajallisesti, joten emme uskaltaneet lähteä kävelemään hirveän pitkälle, koska takaisin löytäminen ei olisi välttämättä ollut kovin helppoa, hih.

Olimme jo lähdössä kotiinpäin, kunnes huomasin turistijunan olevan juuri lähdössä kierrokselleen, joten päätimme ihan ekstemporee hypätä kyytiin. Onneksi hyppäsimme, sillä näin pääsimme näkemään muutakin Nizzaa kuin vain kauppakadun. Juna vei meidät korkealle huipulle, josta oli aivan mahtavat näkymät Nizzan ylle <3

Lopuksi ihailimme vielä Nizzan ihanaa, mutta todella tuulista rantakatua. Nizzan ranta oli kyllä pitkä ja ihanan näköinen, mutta täynnä kiviä, tuskin kovin mukava ottaa aurinkoa, itselleni kun lomaillessa rannalla makoilu on yksi pääasia.

Tykkäsin Nizzasta, mutta se ei mielestäni pärjännyt Cannesille. Kotona olin ajatellut, että kävisimme Nizzassa pariin kertaan loman aikana, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että yksi kerta riitti ja ensi lomalla sitten taas uudelleen :)

1. Mä olin kaks kesää sitte Nizzassa viikon lomalla :) Oli kyllä aivan ihana kaupunki! Ainut miinuspuoli oli ranta, koska se oli kivinen :D Me käytiin Monacossa, mutta ei Cannesissa vaikka olis niiiiin tehnyt mieli :(

1. Oli varmasti mahtava reissu! :) Harmi mun ei tosiaan ihan hirveän kauaa ehditty Nizzassa olla, mutta ensi kerralla uudellee :)
      Me mietittiin pitkään Nizzan ja Cannesin välillä, yksi syy, että valittiin Cannes oli juurikin ranta, koska luin etukäteen että Nizzassa on kivinen ranta.