tiistai 15. lokakuuta 2019

Talvikauden toivelistalla

Postaus sisältää mainoslinkkejä



Samalla kuin puiden lehdet tippuvat yksi kerrallaan maahan, alkaa mieleen hiipiä ajatus lähestyvästä talvesta. Marraskuu on minusta ensimmäinen talvikuukausi, eikä mene kuin hetki kun lokakuu on taputeltu. Joten ehkä on jo ihan sallittua alkaa miettiä toppatakkeja ja talvikenkiä? Kokosinkin pienen listan, mitä haaveissa on pukeutumisen saralla loppusyksyä ja tulevia lumisia päiviäkin ajatellen. Ajattelin myös sivusilmällä katsoa, jos jotain näistä löytyisi rapakon takaa tulevalta lomalta.

Listani kärkipäässä keikkuu kunnon untuvatakki. Viime vuosina olen lähinnä kulkenut villakangastakeissa, mutta nyt haussa olisi lämmin takki, joka ei hätkähtäisi räntäsateestakaan, en välttämättä haluaisi mustaa, mutta niitä tuntuu aina olevan parhaiten tarjolla. Olin jo varma, että panostan erääseen tiettyyn takkiin, mutta aloin kuitenkin empimään ja päätin katsella vielä muitakin vaihtoehtoja. Joka syksy myös haaveilen uudesta villakangastakista, vaikkei sillä ole todellakaan tarvetta. Nyt hyvältä näyttäisi esimerkiksi &Other Striesin vaaleanruskea takki. Neuleitakaan ei tunnu koskaan olevan liikaa, sillä niitä tulee käytettyä niin monta tulevaa kuukautta putkeen.

Toinen ehdoton hankinta tänä vuonna on talvikengät pitävällä pohjalla ja jossain muussa värissä kuin mustassa. Klassiset Martensin maiharit ovat palvelleet hyvin useamman talven, mutta nyt kaipaan jotain muuta, kuten beigejä popoja. Lisäksi haluaisin kenkiin sopivan pipon sekä uudet villasormikkaat, nämä itse asiassa päätin tilata heti Arketilta, jottei niiden etsimiseen tarvitse käyttää sen enempää aikaa. Ikuisuushaaveena listallani roikkuu Diorin klassinen satula -laukku, mutta veikkaan että se tulee vain haaveena pysymäänkin.

maanantai 14. lokakuuta 2019

6 X Viime viikon parhaat


Kahvilla käynti töiden jälkeen. Kun syyskuun vedin todella tiukalla linjalla, otin eväät päivittäin töihin kotoa mukaan, enkä käynyt kahvilla arkena, niin viime viikolla istuin kahviloissa senkin edestä ja hain lounaankin useamman kerran mukaan. Välillä on todella rentouttavaa istua ihan yksikseen kahvilassa.

Kävin elokuvissa katsomassa Tottumiskysymyksen. Myös leffaan minulla ei ole mitään ongelmaa mennä yksin, joten päätinkin aamuvuoron jälkeen ihan tavallisena keskiviikkona suunnata elokuviin alkuillan näytökseen. Elokuvalta en oikein odottanut mitään, mutta se oli ihan hyvä, tosin jotkut kohdat vain ärsyttivät melkoisesti.


Viikon paras hankinta oli kultaiset ja hopeat korvarenkaat. Huomasin että viime kuukaudet olen käyttänyt lähinnä vain renkaita korvissa, eivätkä ketjuliikkeiden korut valitettavasti ole kovinkaan pitkäikäisiä. Päätinkin hankkia kunnon korvakorut alan liikkeestä, ja yllätyin etteivät ne olleet ollenkaan niin kalliit kuin kuvittelin. 

Sain hoidettua viimeiset asiat Amerikan matkaan liittyen, dollarit on tilattu ja estat kunnossa, joten nyt voi vain keskittyä matkan fiilistelyyn, alkaa miettiä pakkaamista ja tutkia kaupunkeja etukäteen. Lähtöön on enää vajaat pari viikkoa!


Rauhalliset koti-illat. Pimenevinä syysiltoina on ihana olla kotona, katsoa kaikkia suosikkisarjoja ja juoda glögiä. Tämän hetken sarjalemppari on American Horror Story. Olemme katsoneet kaikki aiemmatkin kaudet, ja tätä uutta kautta en suosittele katsomaan ellei ole nähnyt aiempia kausia. 

Vapaa viikonloppu ilman suunnitelmia. Yleensä lähinnä ahdistun tyhjästä kalenterista, mutta nyt oli ihanaa kun ei ollut mitään sovittua menoa lauantaille saati sunnuntaille. Lauantaina käytiin kahvilla ja kaupungilla avomiehen kanssa ja sunnuntaina tehtiin pitkä lenkki upean ruskan keskellä.


takki - Arket
neule - &Other Stories
housut - Zara
laukku - Louis Vuitton
nilkkurit - Mango

tiistai 8. lokakuuta 2019

Lokakuussa...


...on kliseistä sanoa, mutta ihailen päivittäin kaunista ruskaa. Valitsen pidemmän reitin töihinkin, jotta voi mahdollisimman paljon nauttia upeasta luonnosta. Syksy on yksi kaunein vuodenaika, joten tästä täytyy ottaa nyt kaikki irti ennen talven tuloa. Täällä asuinkaupungissa on vielä niin upeita puistoja, että täytyy olla ylpeä.

...aloitin glogikauden. En voinut itselleni mitään, kun lähikaupan hyllylle oli ilmestyneet ensimmäiset glögit ja nappasin pullon saman tien mukaani, sen tyhjentämisessä meni rikollisen vähän aikaa. Glögin kuuluu ehdottomasti olla tiivistettä ja parasta on Kaskein marjan versio. 



...on aika istua pitkästä aikaa kampaajan penkkiin. En käy kampaajalla mitenkään hirveän usein, ehkä 3-4 kuukauden välein. Vihdoin sain ajan varattua, sillä varsinkin latvat kaipaavat kipeästi saksia. Siihen asti tukan saa onneksi piiloon näppärästi pipolla. Vuosia sitten vannotin, että kasvatan oman värin takaisin enkä värjää hiuksia enää ollenkaan, mutta muutama vaalea raita kyllä piristää omaa väriä.

...menen pariksi päiväksi töihin Helsinkiin. Kivaa vaihtelua normaaliin työarkeen, vaikka onkin melkoisen pitkiä päiviä luvassa bussimatkoineen.



...vietän vihdoin loput kesälomastani. Kaksi viikkoa säästin lomaa tähän syksyyn, jotta pääsemme reissuun. Kuun lopussa on lähtö Amerikkaan, jota odotan tietysti innolla, vaikka muutamia hoidettavia asioita onkin on vielä lähtöön liittyen.  Melkoinen järjestely lomassa onkin ollut lentoineen ja monine hotellivarauksineen, sillä menemme kolmeen eri kaupunkiin.

...toivon että pääsen jatkamaan tätä ruskakautta New Yorkiin. Voin vain kuvitella miten upea näky Central Park olisi ruska-aikaan. Edellisestä Nykin reissusta onkin kulunut yhdeksän vuotta, joten jännä nähdä onko kaupunki muuttunut, sillä itse ainakin olen aikuistunut ja katson kaupunkia varmasti ihan eri silmin kuin aikoinaan.


takki - Arket
mekko - &Other Stories (tämä)
pipo & käsineet - COS (tosi vanhat)
maiharit - &Other Stories (nämä)
laukku - Gucci

Linkit mainoslinkkejä

perjantai 4. lokakuuta 2019

Beigeä beigellä







neule - H&M Premium Quality
hame - Stradivarius
lenkkarit - Adidas
laukku - Gucci
aurinkolasit - Ray-Ban Hexagonal

Kuten sanottu, kaikki beigensävyt ihastuttavat juuri nyt, tekisi mieli pukeutua väriin päivittäin ja päästä varpaisiin. Onneksi tuota neutraalia sävyä vaatekaapistani ihan hyvin löytyykin. Hameen löysin reilu viikko sitten Stradivariuksesta käydessämme Tallinnassa, mutta muuten asun elementit ovat vanhoja suosikkeja. Hame oli muuten melko pikainen hankinta, sillä en montaa minuuttia myymälässä aikaa käyttänyt ja ostin sen aika ekstempore - heräteostoksia en yleensä tee ollenkaan, mutta tämä oli kyllä onnistunut sellainen. Ostohetkellä kannattaa miettiä, haluaako uuden vaatteen laittaa heti huomenna päälle? Jos ei, en osta. Hametta käytin heti viikon putkeen, eli kutsuisin sitä onnistuneeksi ostokseksi. Nyt alkavat säät olla sen verran viileät, ettei tuossa enää ilman sukkahousuja ulkona kuljeta, mutta ajattelin yhdistää sen seuraavaksi saappaisiin, jolloin käyttöä voi jatkaa pitkään. 

Pakko muuten samaan syssyyn hehkuttaa tuota H&M Premium Qualityn neuletta. Se on ollut todella kovassa käytössä, pesty pesukoneessa (villapesuohjelmalla) lukuisa kertoja, eikä ole mennyt miksikään, vaikka hinta ei ollut todellakaan kova materiaaleihin nähden. Kyseinen on yli vuoden vanha, joten samaa ei ole enää valitettavasti saatavilla. Mutta juuri postasin hyviä vaihtoehtoja neuleista, eli katsokaapa tämä postaus, jos etsitte laadukkaita kohtuuhintaisia villapaitoja. 

keskiviikko 2. lokakuuta 2019

Syksyn tyylikysely


1. Mikä on tämän syksyn lempitrendisi?
En todellakaan koe olevani mikään muodikas pukeutuja, mutta juuri nyt fiilistelen erityisesti puhvihihoja. Tykkään myös todella paljon massiivisista lenkkareista. Lisäksi nahka näyttää erityisen hyvälle syksyllä, sitä näkyy nyt paljon joka puolella. Minulta löytyy monta vuotta vanha aitonahkainen hame, jonka on ihana ottaa taas käyttöön.  

2. Entä mitä trendiä et koe omaksesi?
Harmaasta ruutu -kuosista en kauheasti pidä, ja toinen mitä ei päälläni nähdä on bleiseri - varsinkin nämä kaksi yhdessä ovat ehdoton ei. Ruutua alkoi näkyä hurjasti kaikkialla pari syksyä sitten ja itsekin hurmiossani ostin niin takin kuin hatun, jotka sittemmin ovat lähteneet kiertoon. Toisaalta omistan täydellisen All Saintsin ruudullisen villakangastakin, mutta siinä sävyt ovat sellaiset että kuvio miellyttää, eli en totaalisesti tyrmää ruutua. 


3. Minkä viime syksyn trendin jatkumisesta olet innoissasi?
Ruskean eri sävyt. Beige on aina ajankohtainen väri, mutten pistä pahakseni että sitä löytyy nyt hyvin vaatekauppojen valikoimista sekä valmiiksi omasta vaatekaapista. Myöskin eläinkuosit ovat edelleen makuuni, niin leopardi kun käärmekin.

4. Onko jotain hankintalistallasi tälle kaudelle?
Vielä hetkinen sitten ajattelin, etten kaipaa syksyksi mitään uutta, mutta muutamia hankintoja olen ehtinyt jo tehdäkin. Listallani oli niin harmaa villamekko, tekonahkahousut kuin vapaa-aikaan uusi huppari ja collegehousut. Neuleita ei tunnu koskaan olevan liikaa ja voi olla että muutama uusi eksyy vielä garderobiini. 


5. Mikä on lempiasusteesi syksyyn?
Pienet laukut, varsinkin syysväreihin sopiva Guccin logollinen mini Dionysus sekä Chloén Fayet, kuvissa näkyvä musta sekä sen harmaa sisar. Myös kaikki (samettiset) hiusasusteet viehättävät, kuten pannat ja donitsit. 

6. Pipo vai hattu?
Ehdottomasti pipo! Rakastan erilaisia pipoja, mohairia, kashmiria, tupsulla tai ilman. Käytän pipoja mielelläni vaikkei olisi niin kauhean kylmäkään. En tarvise enää yhtään pipoa, mutta pehmeän beigen mohairpipon hankin, jos täydellinen osuu kohdalle. Sen sijaan muunlaisia hattuja käytän tosi kausittain.


7. Minkälaisia kenkiä käytät syksyllä?
Tennareita niin pitkään kuin pärjää, (mokkanahkaisia) nilkkureita ja maihareita, joiden lisäksi olen innostunut uudelleen viisi vuotta vanhoista ylipolvensaappaistani. Viihdyn parhaiten käytännöllisissä tolppakoroissa. Pakko myös mainita erikseen kumisaappaat, joita ilman en kyllä pärjäisi mitenkään syyssateissa, sillä kuljen kävellen töihin.

8. Takkityylisi?
Musta rouhea nahkatakki on ikilempparini ja siihen pukeudun niin pitkälle kuin vai tarkenee. Rakastan pidemmänmallisia villakangastakkeja, joiden materiaaleissa olen todella tarkka. Villakangastakeissa miellyttää varsinkin beiget takit. Haaveilen myös lämpimästä untuvatakista, joka olisi käytännöllinen valinta, siihen ehkä raaskin tulevana talvena panostaa, kun hankintalistalla ei ole muita takkeja.


9. Mitkä ovat kolme lempivaatettasi syksyyn?
Harmaa villamekko, pitkähihaiset printtimekot ja neuleet hyvissä materiaaleissa. 

10. Luottoasusi?
Tätä jouduin oikeastaan miettimään melko pitkään, sillä syystyylissä en todellakaan koe loistavani, mutta usein turvaudun neulemekkoon, paksuihin sukkahousuihin ja kenkinä suosin &Other Storiesin siroja maihareita. Tänä syksynä tulen pukeutumaan entistä enemmän mekkoihin, sillä housuissa ehtii kulkea koko pitkän talven.

Bongasin tämän kyselyn Jonnan blogista, josta kopion suoraan kysymykset tänne. Kiitos vielä Jonnalle, näihin oli hauska vastata <3