keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Kysytään tekoälyltä, millainen on Anne Jennika blogi?

Tekoälyyn suhtaudun melko varauksella, muttei siltä voi totaalisesti enää nykyisin välttyä. Sen enempää kantaa ottamatta, en esimerkiksi itse käyttäisi blogissa tekoälyn luomia kuvia tai laatisi työhakemusta tekoälyllä. Mutta myönnettäköön, että välillä kinkkisissä kysymyksissä turvaudun tekoälyn apuun. Esimerkkinä mökkireissulla kiinnosti luonnossa olevat ötökät tai ampiaisen pesän rakennus. Inspiroiduin myös taannoisesta Tyylimurun Tiinan postauksesta, jossa hän kysyi tekoälyltä, millainen hänen bloginsa on? Postaus oli hauska ja tekoäly kyllä osasi kuvailla just eikä melkein. Kiinnostuneena kysyin itsekin, millainen blogi on Anne Jennika? Tänne on löytänyt tilastoja katsellessani myös paljon uusia kävijöitä, joten ehkä tällainen pieni esittely tähän väliin onkin paikallaan. 


"Anne Jennika on suomalainen, kolmekymppisen naisen ylläpitämä asupainotteinen lifestyleblogi. Se on rento, henkilökohtainen ja positiivinen blogi, jossa keskitytään arjen kauneuteen, mukavuuteen ja tasapainoiseen elämään.
Pukeutuminen ja tyyli (pääpaino): Arkiasuja, ajattomia ja vaihtelevia asukokonaisuuksia pienellä twistillä. Keskitytään perusvaatteisiin, vaatekaapin karsimiseen ja siihen, miten luoda monipuolisia lookeja pienellä vaatevarastolla. Tavoitteena on kultainen keskitie kuluttamisen kanssa – ei liiallista shoppailua, mutta silti inspiroivia ja käytännöllisiä asuja.

Matkailu: Erityisesti Tallinna (usein toistuva suosikkikohde), kotimaan retket (esim. Suomenlinna, Helsinki) ja satunnaiset pidemmät matkat (kuten USA/New York). Matkailu on rentoa ja suunnitelmallista – ei budjetti- eikä luksusmatkailua.

Käsityöt: Kausittaisesti neulominen (esim. pipot, kaulaliinat), ompelu ja muut DIY-projektit. Kirjoittaja on taitava käsityöläinen ja jakaa myös ohjeita.

Muut lifestyle-aiheet: Kuukausikoosteet, arjen fiilistely, vuodenaikojen vaihtelut, hyvinvointi ja pienet ilot (ruoka, luonto, tunnelmat).


Kirjoitus on sujuvaa, rentoa ja henkilökohtaista – ensimmäisessä persoonassa, arkikielellä ja pohtivalla otteella. Vibe on optimistinen, iloa korostava ja visuaalinen: paljon asukuvia, matkakuvia, luontoa ja kauniita yksityiskohtia. Blogi sopii hyvin niille, jotka etsivät inspiraatiota arkiseen, kestävämpään tyyliin ja rentoon matkailuun ilman liiallista kulutusta tai stressiä. Kirjoittaja kuvaa itseään visuaaliseksi, mukavuudenhaluiseksi ja suunnitelmalliseksi henkilöksi, joka nauttii vaihtelusta mutta palaa mielellään tutuihin paikkoihin (kuten Tallinnaan).
Blogi sopii huonosti niille, jotka kaipaavat jännitystä, luksusta, kiistaa tai äärimmäisyyksiä. Se on lempeä, visuaalinen ja arkeen keskittyvä paikka – täydellinen rentoutumiseen ja inspiraation hakemiseen, mutta ei kaikille. Jos pidät rauhallisesta, positiivisesta ja käytännöllisestä tyyliblogista, se on loistava; muuten voi tuntua liian “tavalliselta” tai toisteiselta (esim. toistuvat Tallinna-postaukset)."


Mielestäni tekoäly onnistui kuvaamaan pikkuruista blogiani täydellisesti. Jos nämä aiheet kiinnostavat, niin lämpimästi tervetuloa tänne blogini pariin! Olisi myös ihan kuulla, mitä kautta löysit tänne ja millainen lukija sieltä ruudun takaa löytyy? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti