keskiviikko 27. maaliskuuta 2024

Uutta garderobissa - trenssi





 

trenssi - &Other Stories 
laukku - Poléne 
tennarit - Converse 
neule & housut - &Other Stories 

Kuten muutama postaus takaperin kirjoittelin, kevään ostoslistallani oli uusi trenssi, edellisten palvelleen kunniakkaasti useammat vuodet. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, joten päädyin aiemmin kollaasiin bongaamaani takkiin. Kriteereinä minulla oli täydellinen beige sävy, pitkähkö malli ja leikkaus, jonka alle mahtuu paksumpaakin paitaa. Mikään ei ole niin hirveää, kuin takki, jonka alle ei mahdu mitään tai tuntee lähinnä itsensä makkarankuoreksi. Näissä kuvissa takin alla on paksu, tosi isohihainen neule, joka on kuvista päätellen ollut minulla jo neljä vuotta. Ilahdun aina, kun huomaan jonkun vaatteen tai asusteen olleen minulla useamman vuoden käytössä. Tähän olen halunnutkin parhaani mukaan pyrkiä, uudet vaatehankinnat täydentämään olemassa olevia. 

Minulla on ollut vuosia tapana ottaa trenssi käyttöön pääsiäisenä, mutta tänä vuonna oikaisin vähän. Tällä viikollahan se sitten koittaakin, pääsiäinen nimittäin! Kyseinen on lempipyhäni heti joulun jälkeen. Luulen että näihin liittyy se, että molemmissa voi rauhoittua kotona, eikä ole niin sanotusti pakko juhlia. Pelkästään se, että on vapaata töistä on ihan luksusta mielestäni! Huomaan itse nimenomaan kaipaavani lepoa, täytyy sanoa, että tämä vuosi on ollut melkoista tunteiden myllerrystä ja päätösten tekoa, joka väsyttää. Tuntuu myös että inspiraationi on ollut vähän hukassa, varsinkin pukeutumisen suhteen - kiitän siis vaatekaappia, jossa periaatteessa kaikki sopii yhteen. Eiköhän kevään pidemmälle mennessä ala pukeutuminen kiinnostaa. Pääsiäinen on kuitenkin aina minulle se virallinen kevään aloitus, kasvatetut rairuohot jo tekevät tunnelmaa. Oikein iloista pääsiäistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti