keskiviikko 22. joulukuuta 2021

Suunnitelmia jouluvapaille



Kaksi yötä ja kaksi työpäivää jouluun! Tänä vuonna saan viettää vapaita ihan koko joulun, mikä on todella ihanaa. Eniten oikeastaan odotan, että saisin ihan vain laiskotella hyvällä omallatunnolla ja olla kotona. Meille on miehen kanssa muodostunut vuosien aikana omat jouluperinteet, kuten oma joulumenu, joka tehdään aatonaattona. Aaton vietämme miehen vanhemmilla. Muita suunnitelmiani pyhille listasin alle.


Jälkiruoan teko joulupöytään. Minulle jää tänäkin vuonna aaton jälkiruokavastaavan rooli ja aion tehdä simppelin juustokakun tätä ohjetta mukaillen (vaihdan piparit joulupipareihin, tuorejuuston kinuskiin, suklaan valkoiseen ja päälle puolukoita). Yksi toinen simppeli herkku jouluun on toffee, jonka ohjeen olen jakanut viisi vuotta sitten täällä. Toffee on myös loistava viime hetken vieminen kylään mennessä. 


Joululeffamaraton. Rakastan tunnelmallisia jouluelokuvia, joita olen katsellutkin jo monta viikkoa ennen joulua. Omat suosikkini olen viime vuonna koonnut listalle joka löytyy täältä. Lisäksi voisin mainita muutaman kotimaisen elokuvan, jotka olen katsonut jo useampana jouluna - Täydellinen joulu, Joulumaa, Joulutarina ja Rare Exports. 


Neulominen. Ihanaa kun on aikaa suosikkiharrastukselle ja aion joulupyhinä neuloa vähintään yhden pipon. Pari helppoa pipo-ohjetta olen muuten jakanut aiemmin täällä ja täällä. Juuri nyt ei innosta neuloa isoja töitä vaan lähinnä helppoja nopeita asusteita.


Ulkoilu ajan kanssa. Toivoisin niin, että jouluksi tulisi vielä kunnolla lunta ja pakkasta onneksi nyt taas onkin. Olisi tunnelmallista kävellä pitkin hiljaisia katuja lumihiutaleiden samalla tippuessa hiljalleen alas. Lunta tai ei, silti kiva käydä suklaakonvehtien välissä ulkona haukkaamassa happea. 


Alennusmyynnit omalta sohvalta käsin. Pikkuhiljaa ovat alet jo alkaneetkin, jotka ajattelin vapaapäivien aikana tutkia rauhassa kotoa käsin. Hullaantua en alennuksista aio, mutta muutama juttu, kuten neulehame ja nahkakäsineet minulla olisi ostoslistalla. 


Mitä ihaninta joulua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti