tiistai 25. elokuuta 2020

Lomapäiväkirja puhelimen kamerasta

Ihana reilun kahden viikon kesäloma takana, tänään on aika palata töihin. Sattui tosi hyvät säätkin, en olisi parempaa aikaa lomalle voinut toivoa. Oli myös tosi kivaa vaihtelua, viettää jopa näin pitkä pätkä lomaa ihan koti Suomessa. Minulla kun on tapana säästää lomapäivät ulkomaanreissuihin, yleensä vielä loma-ajan ulkopuolella, joten oli tervetullutta vaihtelua viettää lomaa näin. Kokosin pienen yhteenvedeon puhelimella sieltä täältä napattujen kuvien kera, näin voin palata lomatunnelmiin marraskuun pimeissä illoissa.

Heti loman alkuun suuntasimme viikonlopun viettoon Helsinkiin. Meillä oli varattuna huone kahdeksi yöksi Marskista ja saimme huoneen hyvällä näkymällä. Koko viikonlopun oli hellettä ja kiertelimme keskustan lisäksi niin Töölössä kuin Punavuoressa. Yksi kesän kaunein näky oli auringonlasku Töölössä.

Lomahaaveni tänäkin vuonna oli nähdä kukkapeltoja ja tämähän toteutui. Melko läheltä löytyi tämä ihastuttava kukkaketo, jolla vierailimme myös vuosi sitten näihin aikoihin. Kukat ovat ihan yksityishenkilön kasvattamia, mahtavaa että joku viitsii nähdä vaivaa. Läheltä löytyi myös auringonkukkia, tosin ne eivät olleet vielä ihan parhaassa loistossaan. Löysin myös Vantaalla käydessämme upean kaupungin kukkapellon, josta nappasin muutamia kukkia kotiinkin. Ehkä kukkakiintiö on nyt tälle kesää täynnä, haha.

Minulla oli muutama "tyhjä" päivä, joten lähdettiin anopin kanssa minireissulle läheiseen Haminaan. Käytiin syömässä ihanassa miljöössä meren äärellä ja piipahdettiin Jukka Rintalan näyttelyssä, joka oli tuolloin viimeisiä päiviä. Itse kävin näyttelyssä jo toista kertaa.

En ollut todella pitkään aikaan matkustanut junalla, saati pahemmin muillakaan julkisilla tilanteen vuoksi, mutta nyt suuntasin pitkästä aikaa Lappeenrantaan. Menin junalla Kouvolan kautta, joten tuli käytyä sielläkin samalla mennen tullen. Lappeenranta on ihastuttava (kesä)kaupunki. Lähdin kotoa jo kukonlaulun aikaan, joten olin perillä jo aamu yhdeksältä. Kävin  heti aamusta torikahveilla ja kiertelin vähän yksinäni, kunnes lounasaikaan tapasin ystäväni. Syötiin kuulumisia vaihdellen ja kierreltiin nähtävyydet, kuten Hiekkalinna ja linnoitus.

Kävin mökillä niin pikaisella päiväreissulla kuin toisella lomaviikolla parin yön visiitillä. Keräsin luonnonkukkia ja marjoja. Minusta on ihanaa sommitella kukista kimppuja ja jaksan aina ihastella, miten kauniita kukkia kasvaa ihan luonnossa. Mustikoita olen tänä kesänä kerännyt ennätyspaljon ja meillä alkoi olla jo ylitarjontaa, pakastin on täynnä, lisäksi leivoin niin mustikkapiirakkaa kuin käärerorttua sekä tein rahkaa. Omenista tykkään keittää hilloa, tosin niitä on tänä vuonna melko vähän mökin puussa. Mökkireissuilla meillä on tapana käydä myös lähellä sijaitsevassa Zsar outlet kylässä, joten piipahdimme siellä tälläkin kertaa.

Ulkoilin aina kun mahdollista omilla kotikulmilla ja pidin pari ihan varsinaista kotoilupäivääkin lomalla. Koko kesä oli myös pitänyt käydä lähellä sijaitsevassa Kalamajassa lohikeitolla, joten vihdoin senkin sai ruksattua listalta. Vietimme myös kunnon turistipäivää asuinkaupungissa, ajeltiin rixataxilla ja ihailtiin maisemia. Miten se onkin muuten niin, että paikat jotka ovat lähimpänä yleensä jäävät?

1. Ompa ihania lomakuvia!

Täytyy sanoa, että sulla on todella kauniita mekkoja. Itse olen oppinut vasta ehkä viimeisen parin vuoden aikana käyttämään mekkoja enemmän arjessa. Nykyään farkut oikeasti päätyvät vapaa-ajalla tooodella harvoin jalkaan, oli sitten kesä tai talvi :-D

1. Hei kiitos! 😊 Mä innostuin mekoista ehkä viisi vuotta sitten oikein kunnolla, enkä muuhun tosiaan juurikaan pukeudu 😁 Farkkuja olisi kiva ehkä käyttää, mutta en vaan koe niitä mulavaksi.
      Nimimerkillä omistan tasan yhdet siniset farkut 😁

Mukavaa loppuviikkoa! 😘

2. Oi miten kaunis kukkakimppu, sulla on silmää noiden kimppujen tekoon 😊 Me ollaan lomalla vierailtu toistemme kotikaupungeissa, itse olin ensimmäistä kertaa koskaan Kotkassa 😊 Tosi kaunis kaupunki, etenkin puistot oli todella upeita! Ja keskusta näppärän kokoinen. Ehdottomasti täytyy tehdä uusintavisiitti 😍

1. Hei kiitos! :) Tämän kesän teema on kyllä ollut kukat :D
      Oi miten kiva, onko sun mies siis kotkalainen? Kiva jos tykkäsit tästä pikkukaupungista :) Itselle parasta just se, että voin kävellä töihin. Tule syksyllä, ruska-aikaan uudelleen?

Ihanaa viikonloppua <3

2. Sori varmaan ilmaisin vähän epäselvästi, tarkoitin tuolla toistemme kotikaupungeissa vierailulla sitä kun sä olet lomaillut Helsingissä ja mä siellä Kotkassa 😊 Ehkä tullaankin syksyllä jo uudelleen, matka on niin lyhyt että voi tulla ihan vaan päivävisiitillekin 😊
      Kiitos ja ihanaa sunnuntaita sinne (sateesta huolimatta 😁) ❤️

3. Haha tai sitten mulla on vaan luetun ymmärtämisessä vikaa 😂 Mutta joo ehdottomasti tulet joskus Kotkaan uudelleen 🙂 Keväällä ja kesällä tullut käytyä paljon vähemnän Helsingissä, kun en oo viitsinyt julkisilla nyt oikein mennä 😕 toivottavasti tää tilanne ei menisi ainakaan pahemmaksi taas!