torstai 1. elokuuta 2019

Kesälomaa odotellessa








Vielä olisi ensi viikko töitä ennen lyhyttä, reilun viikon kesälomanpätkää. Täytyy sanoa, että tänä kesänä on pariin otteeseen jopa vähän harmittanut, etten kerrankin pitänyt kuukauden lomaa putkeen, vaan olen pätkinyt lomaviikot osiin. Kun työkaverit suuntaavat kesälomille vuoron perään ja itse painat vain töitä, on kieltämättä pieni kateuden pisto tuntunut rinnassa hetkittäin. Vaikka on ollut vapaapäiviä ja olen saanut kesästä hurjasti irti, niin toinen puoli on se, etten ole levännyt kunnolla moneen kuukauteen. On pakko olla ulkona hyvällä säällä, saada kesän bucket listaa lyhennettyä eikä hetkeäkään ole hukattavaksi. Alkaa tämä kesä totta puhuen jo pikkuisen väsyttää. Toisaalta, elokuun puolessavälissä kun suurinosa on jo lomansa viettänyt ja palannut töiden pariin, itse vasta lomailen. Oikeastaan on ihan parasta, että lomat ovat vasta edessäpäin. Odotan niin auringonkukkien kukintaa, viileämpiä lämpöasteita helteiden rinnalla, ajelua Suomen sisällä ja ehkä minireissua Tallinnaan.

Loput kaksi viikkoa kesälomasta olen jättänyt loka-marraskuulle, kuten tein viime vuonnakin. Vaikka hitusen lomaa olen kesällä kaivannut, on tämä lomajärjestely täysin oma valintani ja olen onnellinen, että se myös töissäni sopii. Tiedän nimittäin kiittäväni itseäni marraskuun pimeydessä, kun pääsen lomailemaan ja ehkä pukeutumaan vielä kesämekkoihinkin. Pimeimpään vuodenaikaan suuntaamme taas Amerikkaan, joten uskon että kesä töissä on todellakin sen arvoista! Meidän matkareittimme tulee olemaan New York, Las Vegas ja San Francisco.

2 kommenttia:

  1. Mä oon ollut myös koko kesän töissä, joka oli kyllä tietoinen valinta tälle opiskelijalle. Vähän alkanut kaduttamaan, etten pitänyt yhtään lomaa, mutta jouluna sitten. Minullakin on haaveissa päästä vuoden vaihteessa jonnekin lämpimään ja valoon. Saisin siitä ehkä enemmän irti kuitenkin kuin kesällä lomailusta. Olisipahan ainakin jotain mitä odottaa :D
    Rentouttavaa tulevaa lomaa ja kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta työnteko kannattaa aina 😀 Jospa ensi kesänä voisit jo pitää vaikka viikon lomanpätkän edes? toisaalta kesä menee kyllä kivasti töissäkin, kun kuitenkin on vapaapäiviä ja töiden jälkeenkin ehtii kaikenlaista 😊 itse lähinnä olen väsynyt, kun niitä ihan kotona lepäämispäiviä en ole jättänyt, mutta toisaalta syksyllä ehtii taas olla ihan tarpeeksi kotonakin 😁 on kyllä ihana fiilis kun tietää että syksyn pimeydessä pääsee reissuun, varsinkin Vegaasiin takaisin pääsyä odotan paljon 😊
      Tsemppiä loppukesän työrupeamaan ☺️

      Poista