torstai 16. huhtikuuta 2015

Vanha kunnon trenssi







trenssi Zara (samantyylinen *täältä & *täältä) - farkut H&M - neule *Vila - lenkkarit *Reebok
laukku Mulberry - aurinkolasit *Ray-Ban - huivi Burberry - käsineet H&M

Tykkään klassisesta tyylistä, mutten kuitenkaan ole se kaikista klassisin pukeutuja, en viihdy kynähameissa, kauluspaidoissa tai jakkupuvuissa, mutta vanha kunnon trenssi pitää aina pintansa. Puhumattakaan Mulberryn Bayswaterista tai Burberryn huivista. Olen useasti sanonut, että panostan asusteisiin, tässäkin asussa laukku on vuodelta 2010 ja huivi 2012, eli molemmat ovat olleet jo vuosia käytössä, mutta toimivat edelleen, ja mikä parasta laatu kyllä kestää käyttöä.


Olen fiilispukeutuja, toisinaan kiskaisen päälle collegehousut ja nahkatakin, joskus taas jotain todella naisellista ja välillä tekee mieli pukeutua klassisesti juurikin trenssiin ja muihin klassikoihin. Huomaan makuni muuttuneen jonkin verran viimeisen parin vuoden aikana, nykyään koen monet vaatteet ja yhdistelmät, joita ennen suosin, yksinkertaisesti tylsiksi. Tästä syystä klassikot kaipaavat mielestäni rinnalleen vähän "tätä päivää" kuten citylenkkareita ja revittyjä farkkuja. Reebokin valkoiset lenkkarit piristävät tätä asua heti ja tyyli on heti rennompi eikä niin jäykän klassinen, eli juuri minun näköiseni.

*mainoslinkki

lauantai 10. tammikuuta 2015

Shopping Outfit


takki *Mango - pipo Global - huivi Burberry - laukku Mulberry  
käsineet Mango - farkut *Topshop - nilkkurit Mango

Tällaisessa asussa kiertelin sunnuntaina Helsingin katuja, kyseinen yhdistelmä näkyikin jo pakkaaminen viikonloppureissuun -postauksessa. Talvella kun ulkona on kylmä ja sisällä taas tulee älyttömän kuuma, suosin pukeutumisessa villakangastakkia ja hieman ohuempaa huivia, ne lämmittävät ulkona, mutta sisällä kaupoissa ei tule tuskaisen kuuma. Tuulessa pipo on ehdoton ja samalla pelastaa huonolta hiuspäivältä. Kuten sanottu tykkään pipoista ihan älyttömästi, ja on pitänyt itseäni jo hillitä etten osta enää yhtään uutta, kaupat kun tuntuvat tänä vuonna olevan pullollaan mitä ihanempia yksilöitä.

Harmaa, klassinen, neutraali takki taipuu moneen yhdistelmään ja mielestäni sen kanssa sopivat monet eri värit; musta, beige, viininpunainen, valkoinen... vain mielikuvitus on rajana! Vaatteissa minulle onkin tärkeää yhdisteltävyys. Onneksi Mangon takin ostin, sillä pohdin melkoisen kauan sen hankkimista ja sovitin useampaan kertaan, uskon kuitenkin, että simppelistä takista tulee olemaan iloa pitkäksi aikaa. Vaaleanbeige pipo ja Burberryn Ivory -sävyinen huivi raikastavat minusta muuten melko synkkää asua kivasti varsinkin kevättä kohti mentäessä.

keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Cognac & Black



Tässäpä ensimmäinen asu uusien saappaiden kanssa, ihan basic settiin yhdistin saappaat ensi reissulleen - siniset farkut, beige takki ja asusteissa mustaa ja konjakkia, siinäpä se kaikessa yksinkertaisuudessaan. Vaikka olen todella tarkka, että kengät ja laukku ovat samaa sävyä, olen yrittänyt päästä tästä tavasta eroon ja tällä kertaa yhdistin mustiin saappaisiin ihan tarkoituksella muuten konjakinruskeat asusteet. Tietysti jokin asun yhteen sitoja on oltava, joka on tässä tapauksessa Burberryn huivi, josta löytyy niin mustaa kuin hitusen ruskeaa raitojen muodossa. Mielestäni mustat otk-saappaat toimivat parhaiten mustien housujen tai sukkahousujen kanssa, mutta halusin kokeilla niitä myös farkkujen pariksi. Tosin täytyy sanoa, ettei imartelevin combo lyhyille kintuille, varsinkin a-linjaisen vartalon leveimpään kohtaan loppuvan takin kanssa ei ainakaan tätä vartta pidennä saati hoikenna, mutta mitäpä pienistä.

Zaran vaaleanbeige takki on muuten melko muuntatumiskykyinen, sillä muhkean karvan saa irotettua hupusta tai vaihtoehtoisesti koko hupun irti. Lisäksi hankin takin normaalia kokoani suuremmassa koossa, sillä pienempi koko kirrasi hieman käsistä ja haluan, että talvitakin alle mahtuu paksumpaa vaatetta. Toivon, että myös lopputalvi pysyisi leutona, eivätkä pakkaset ainakaan nousisi kymmentä astetta ylemmäs, sillä itse en toppatakeista oikein välitä ja ajattelin pärjätä koko talven villakangastakeilla ja kerrospukeutumisella, toiveajattelua ehkä? 



 takki Zara - huivi Burberry - laukku Mulberry - farkut Zara - saappaat River Island - käsineet H&M 

Huomasiko kukaan muuten mitään uutta tukassani? Kävin viime viikolla kampaajalla ja tumman tukan kanssa poistuin sieltä. Tarkoitus oli etten värjäisi omaa väriä enää ollenkaan muuten kuin raitoja silloin tällöin. Huomasin kuitenkin usein haikeilevani tummanruskean tukan perään ja kampaajan ehdottaessa tummaa väriä se oli sitten selvä peli. Tukka olikin melko elottoman ja tylsän näköinen kampaajalle mennessä, joten tyytyväinen olen tummaan väriin. Ainut ongelma tulee olemaan tietysti se vaalea tyvi, argh! Tumma väri myös haalistuu melko nopeasti, varsinkin kun pohjassa oli aika lailla vaalennettua hiusta, joten kertokaa jotain hyviä vinkkejä tumman värin ylläpitoon? Värin lisäksi latvoista leikattiin useampi sentti pois, ja vaikka se tukalle hyvää tekikin, tuntuu se nyt ihan älyttömän lyhyelle. Mieluummin kuitenkin lyhyt tukka kuin pitkä, mutta ohut hiirenhäntä. Kesällä sitten varmasti taas pää täyteen vaaleita raitoja ;)

tiistai 14. lokakuuta 2014

Collegehame


Ostin joskus ihan loppukesästä H&M:ltä harmaan collegehameen, jonka ajattelin syksymmällä yhdistää neuleen ja sukkahousujen kanssa. Hame on sen verran lyhyt, että mielestäni se toimii juuri peittävämpien elementtejen kanssa. Aiemmin säiden ollessa vielä lämpimät käytin kyllä hametta paljain säärin Conversejen kanssa ja kerran yhdistin sen jopa avokkaisiin iltamenoihin. Nyt säiden vielä salliessa päätin pukea hameen nahkatakin kanssa ja mielestäni yhdistelmä oli oikein toimiva. Jännä muuten, että tarkenin lokakuussa vielä näin "vähissä" vaatteissa, kaulaliinakin tuntui jotenkin olevan ihan liikaa ja se oikeastaan roikkui vain mukana, luulenpa että oli ihan viimeinen hetki pukeutua tällaiseen yhdistelmään. Pian on aika ottaa villakangastakit käyttöön, ihan kivaa vaihtelua kyllä! Itse en siis todellakaan pukeudu kalenterin mukaan, vaan sään. Kuvat kävimme ottamassa Helsingin Tuomiokirkolla, joka tuntuukin olevan todella suosittu kuvauspaikka - en ihmettele ollenkaan! 



Olen täysin ihastunut punaisiin huuliin, kun en muuten juuri meikkaa, tuo puna vähän väriä kasvoille, lisäksi punaiset huulet sopivat loistavasti syksyn vaatetukseen, mustaan ja harmaaseen. Vaikken muuten todellakaan ole mikään kosmetiikanhamstraaja ja ostan meikkejä vain tarpeeseen, niin huulikiiltoja en voi vastustaa. En tiedä miksi, mutta tykkään itse käytössä enemmän juurikin kiilloista kuin punista. Usein saatankin ostaa jonkun huulikiilto uutuuden, oli tarvetta tai ei, ne eivät onneksi ihan kauheasti kukkaroa rokota. Tässä huulissani aiemmin viikolla ostamaani Maybellinen Color Elixir -huulikiiltoa sävyssä Signature Scarlet 505. Ainut huono puoli näissä kirkkaanpunaisissa kiilloissa on, että yleensä onnistun sotkemaan niillä muutakin kuin huulet, kuten taannoin vaalean Mini Luggagen..


Tuosta Burberryn huivista muuten - itsehän ostin omani jokunen aika sitten Stockmannilta, mutta huomasin Kampin Modassa olevan samaa huivia myynnissä paljon edullisemmin! Hieman ihmetyttää mihin näin suuri hintaero voi perustua, onkohan Modassa jäänyt vanhaa varastoa vanhalla hinnalla? Aluksi ärsytti aika paljon, sillä voiko olla mitään ärsyttävämpää kuin ostaa joku tuote ja myöhemmin huomata, että olisi voinut säästää pitkän pennin? No asialle ei kuitenkaan enää mitään voi, vaikka kyllähän parempi puolisko sai tästä taas kuulla ;)  Muille kuitenkin vinkkinä, jos olette kyseisestä huivista haaveilleet!


nahkatakki Zara - neule *Vila - hame H&M - nilkkurit Mango
laukku Mulberry - huivi Burberry - villakäsineet H&M - aurinkolasit Ray-Ban

tiistai 7. lokakuuta 2014

Vaalea syysasu







trenssi Zara - farkut Zara - neule *Vila - huivi Burberry - laukku Mulberry - käsineet Mango

Lauantaina vaatteita valitessa ensimmäinen ajatus oli mukavuus, Converset ehdottomasti.. ja Burberryn vaalea huivi! Näiden pohjalta lähdin asua rakentamaan. Päälle maailman mukavimmat farkut ja valkoinen neule, rento asu oli siinä! Asu oli tuttu ja turvallinen, sellainen johon olen pukeutunut jo vuosia, vaikka huivi on uusi, se olisi voinut roikkua kaulassa trenssin ja Bayswaterin kaverina jo vuosikaudet. Klassiset jutut toimivat aina. Hiuksillekaan en jaksanut oikein mitään tehdä, joten kipeutin ne vain pois silmiltä ja laitoin klipsillä kiinni. Ripsetkin kävin huollattamassa aiemmin viikolla, samalla kulmakarvat värjättiin ja siistittiin, joten meikkaaminen sujuu supernopeasti - ripaus mineraalimeikkivoidetta ja huulikiiltoa, sillä selvä. 

En halua viikonloppuisinkaan nukkua koko päivää, joten kello soi viimeistään yhdeksältä. Saan juoda aamukahvit rauhassa ilman kiirettä. Blogia en juuri viikonloppuisin tee, sillä yritän parhaani mukaan pitää tietokoneen suljettuna, viikolla kun istun kaiket päivät koneella jo töidenkin puolesta, valitettavasi iPadin tai puhelimen näytöstä en osaa olla erossa - toisinaan tekisi hyvää kyllä! Viikonloppuisin vapaalla haluan keskittyä muihin juttuihin, joihin viikolla ei tunnu aika riittävän; käyn kaupungilla, istun kahvilassa, ulkoilen ja yritän ottaa ilon irti jokaisesta vuodenajasta, ruska on nyt upea ja vielä on veneitäkin vesillä. Joskus saatan mennä ystävien kanssa sunnuntai-brunssille, kuten viime sunnuntaina.

 Laukkuvanhus Mulberryn Bayswater on aina yhtä ihanaa ottaa käsivarrelle, tykkään siitä vuodesta toiseen. Bayswater onkin nykyisin ainut iso konjakkinen laukkuni, sillä Somerset Shopper lähti uudelle omistajalleen. Laukkuperheeni onkin muuttunut aika lailla viimeisen vuoden aikana, taitaa olla aika tehdä kunnon laukkupostaus! Myös huivejeni esittelyä on pyydetty ja lupaan toteuttaa molemmat vielä tämän vuoden puolella ;)

sunnuntai 14. syyskuuta 2014

Autumn Basics







takki H&M - farkut Lindex - pusero Zara - huivi Burberry  
laukku Louis Vuitton - ballerinat Texto (Cannes) - aurinkolasit Ray-Ban

Viikonloppuna olemme saaneet jälleen nauttia mitä ihanemmista ilmoista, aurinko paistaa ja lämmintä on kuin kesällä konsanaan! Itse sain inhottavan flunssan, joten ihan kesähepenissä en uskaltanut lauantaina kahvittelemaan lähteä, huivi siis visusti kaulaan ja takki päälle! Burberryn huivi on palvellut jo muutaman vuoden ajan, ja aina yhtä innolla kaivan sen uudelleen käyttöön. Khakivihreä takki sen sijaan on löytöni H&M:n alennusmyynneistä kesällä, takki on jollain lailla niin renttumainen, että ihastuin siihen. Olen käyttänyt takkia tyttömäisen pitsimekon kanssa, nämä vastakohdat ovat kuin luodut tosilleen, mutta nyt syksyllä takki tulee palvelemaan farkkujen ja neuleen kanssa. Löysä takki yhdistettynä löysään toppiin ei ole kyllä omalle kropalleni se kaikista imartelevin yhdistelmä, mutta maailman mukavavin, se on tärkeintä. Kiristävin hampain olen myös pikkuhiljaa alkanut ottamaan farkut taas käyttöön, jotenkin en pidä farkuista itseni päällä, vaikka muilla niitä ihastelen. Nämä jalassani olevat farkut ovat muuten ostettu Lindexiltä jo pari vuotta sitten, kovasta käytöstä huolimatta ovat edelleen hyvässä kunnossa, joten suosittelen katsastamaan Lindexin farkkuvalikoiman, jos farkkuja etsii.

Näiden kuvien myötä sain muuten vihdoin inspiraation varata kampaaja-ajan, niin vaalea tukka jo on. Olen siirtänyt ja siirtänyt kampaajalle menoa jo monta kuukautta ja edellisestä käynnistä taitaa olla jo viitisen kuukautta!!! Ennen en olisi koskaan voinut olla näin pitkään käymättä kampaajalla, mutta jotenkin tuo oma vaaleampi väri on alkanut miellyttää, näen kuitenkin itseni enemmän tummatukkaisena. Jospa tukan vain raidoittaisi kauttaaltaan tummilla raidoilla? 

torstai 28. elokuuta 2014

Sneak Peek - Burberry Scarf

Burberryn Check Cashmere -huivi pyöri täällä blogin puolella jo paljon viime talven aikana haavekollaaseissa, huivi sai kuitenkin siltä erää jäädä ja ajattelin palata asiaan seuraavana syksynä, mikäli huivi vielä yhä paljon silmää miellyttää. Ihastus huiviin ei laantunut vuoden aikana, päinvastoin. Itseni tuntien tiedän, että kunhan jotain saan päähäni, sen tulen toteuttamaan ennemmin tai myöhemmin, varsinkin jos kyseessä on jokin materiaalinen haave. Yleensä, jos myyn jotain pois, voin ostaa uutta tilalle, tämä logiikkani tosin herättää toisinaan ihmetystä kotona ;) Kaksi huivia lähti tosiaan kiertoon, joten kahdelle uudelle oli tilaa. Ajattelin käydä Stockmannilla ihan vain pikaisesti sovittamassa miltä huivi Ivory -sävyssä näyttää ja nappaamassa kuvan (samalla kun vanhempi naismyyjä nökötti vieressä ja hieman ihmetteli touhuani), yleensä otan kaikesta kuvan, että voin kotona katsoa miltä tuote näyttikään ja pohdiskella hankintaa rauhassa..


..mutta niin kuin arvata saattaa, lähti huivi kassan kautta kotiin!  Alunperin tarkoitus ei ollut hankkia kahta uutta huivia lyhyen ajan sisään, sillä muutama viikko aiemmin olin ostanut juuri esittelemäni Acnen huivin, mutta myytyäni pois myös Mulberryn Bonnie laukun, ajattelin että miksen "sijoittaisi" nyt rahoja huiviin, sillä jossain vaiheessa talvea sen olisin kuitenkin hankkinut. Mahdollinen hinnannousu myös mietitytti, sillä huivi oli nyt jo kipukynnykseni rajamailla ja enempää en ole kyllä huivista valmis maksamaan. Joten kaksi huivia lähti, kaksi tuli tilalle, tilanne on plus-miinus-nolla, eli ei periaatteessa yhtään uutta, naisen logiikka ;) Tässä nyt vähän sneak peekkia uutukaisesta, tulee varmasti näkymään paremmin syksyn ja talven aikana asukuvissa.