tiistai 24. heinäkuuta 2018

sandaalit - Birkenstock
aurinkolasit - Ray-Ban
kaulakoru - &Other Stories

Moikka! Olin tässä vähän kuin minilomalla, kun töistä oli vapaata kolme päivää putkeen. Perjantaina pääsin jo suhteellisen hyvissä ajoin töistä, josta ajelimme suoraan Vantaalle yhteen autotapahtumaan pikaisen Jumbo kierroksen kautta. Halusin käydä kenkäkaupassa, sillä olin viime kesästä asti suunnitellut Birkenstockin sandaalien ostoa, nyt kun on ollut lämmintä jo pitkään, on niille kunnolla käyttöä. Kuten kuvista näkyy, lähtivät sandaalit mukaan. Maailman mukavimmathan nämä ovat, ja muutaman vuoden niitä katseltua tyylitaitureiden käytössä olen tottunut ulkonäköön, joka  sekin miellyttää nykyisin silmää.

Vantaalta tulimme melko myöhään kotiin, yöunet jäivät aika lyhyiksi, sillä lauantaiaamuna odotti jo aikainen bussikyyti, kun lähdimme ystäväni kanssa päiväksi Tallinnaan. Yhteinen kesäreissumme on ollut perinne jo monien vuosien ajan. Nauroimme matkalla, kuinka vielä kymmenen vuotta sitten reissu olisi ollut ihan erilainen, siihen nähden kuinka nyt istuimme kotimatkalla laivan kannella sivistyneesti muutamat siiderit nauttien. Tallinnaan sattui ihan loistava kesäsää, vaikka menomatkalla Suomen päässä näytti vähän pahalta. Kiertelimme kaupoilla ja kävimme kahvilla vanhassakaupungissa. Minusta Tallinnassa on aina kiva käydä, vaikka olinhan siellä juuri kuukausi sitten. Eiköhän loppukesästä tule vielä tehtyä kesän kolmas Tallinnan reissu.

Sunnuntaina heräsimme hyvissä ajoin, pakkasimme tavarat autoon ja ajoimme taas tunnin päähän mökille yhdeksi yöksi. Matkalla pysäytimme symppikseen Haminaan kuvaamaan näitä kuvia, jäätelökioskille sekä kauppaan. Minusta on salaa alkanut tulla edes hitusen mökkeilijä, siinä missä ennen en keksinyt siellä mitään tekemistä, on nykyisin puuhaa niin paljon kuin haluaa tehdä. Mökillä on ihanaa, kun aamupalarahkan päälle saa marjat täysin tuoreina suoraan luonnosta - mustikoita ja keltaisia vadelmia. Keräsin marjoja jonkun verran myös kotiin pakastimeen. Luonnon helmassa voi olla ihan naturellina rönttövaatteissa ja pyöräillä pitkin kyliä. Nukuttuakin tuli niin hyvin, kun siellä on öisin ihanan viileää, ei tarvitse herätä montaa kertaa yössä kuumuuteen niin kuin kaupungissa herään.

Eilen illalla kotiin saapuessa se sitten kostautui, etten ollut kotona kuin kääntymässä muutamaan päivään, nimittäin ripustin vielä yhdeltätoista illalla pyykkejä kuivumaan - oli pakko saada työmekko pestyä ja tänään iltavuoroon päälle. Arki siis kutsuu taas. Tosin myös tämä viikko on nelipäiväinen töiden osalta. Loppuviikosta kaupungissa onkin hulinaa, nimittäin Meripäivät!

1. Vitsit mäkin mietin Birkenstockien hankkimista monta vuotta. Alkukesästä oli ne vihdoin hankittava ja nyt olen viilettänyt monta viikkoa pelkästään niillä. Ei ole paljon tennareita huvittanut jalkaan laittaa :D
    Kesällä on parasta, kun saa käytettyä vapaa päivät tehokkaasti. Ja kyllä ne pyykit odottaa ;)

1. Ihan superhyvät sandaalit kyllä! :) En ehkä olisi hankkinut enää näin loppukesästä, mutta seuraava matkakohde mielessä päätin nyt panostaa näihin.

Haha, pyykit odottaa kyllä, mutta mulla ne odotti nyt vähän liian monta viikkoa, tuntuu etten ole ollut kotono viikkokausiin, ja kun työasu oli tosiaan pakko saada seuraavana päivänä päälle, ei velvollisuudesta voinut enää luistaa :D